Switch To Mobile Version

Witte legging woede

Plots loopt ze langs ons tafeltje: de vrouw met de witte driekwart legging. Hoe lekker ons broodje kroket ook smaakt, mijn lunchdate en ik hebben geen eetlust meer.

De dame in kwestie lijkt leuke outfitjes samenstellen jaren geleden al op te hebben gegeven. Ze verblijdt ons met een witte, doorschijnende driekwart legging, waardoor haar klapkuiten très chic naar voren komen. Bovendien benadrukt het kledingstuk haar midget lengte en peerfiguur extra fraai. Daarboven ontdekken we een lekker strak wit half elastaan en half polyester t-shirt. Ook met driekwart mouwen, om goed in de driekwart sfeer te blijven. Glad ijs, want het topje zit zo tight, dat de rolladerolletjes easy te tellen zijn. Maar gelukkig heeft madame daar een fijne oplossing voor: ze geeft haar look een upgrade met een kek, groen, transparant, wapperend bloemenjurkje. Een prachtige kleurencombinatie vinden wij, want de japon matcht subliem bij haar over de top groene gras teenslippers.

Ze wandelt terug naar haar werkplek – waar hoogstwaarschijnlijk een nietszeggend spijkerjasje op haar wacht – zonder ook maar bewust te zijn van haar roekeloze kledinggedrag. Het liefst had ik haar op het matje geroepen. Netjes uitgelegd dat haar broekje de Fiat Multipla is onder de leggings. Vooral deze driekwart variant. Gewoon keihard zeggen waar het op staat: dat het voor iedereen een onflatteus kledingstuk is, dat het niet aan haar ligt en dat zelfs een Doutzen er niet mee weg komt. Maar het enige wat ik doe is laf turen naar een doorschijnend object en een jiggelende cellupartij.

Het is niet alleen de witte legging waar ik voor vrees. Ik ben voor zó veel meer fashion faux pas’jes allergisch. Ik krijg acute uitslag van kinderkledingmerk Lief! (Stom!), diarree van de ‘fameuze’ Marlies Dekkers touwtjesbeha en koorts van crocs. Heel per ongeluk een van deze items in je garderobe? Verbranden. Want zelfs doneren aan het Leger des Heils is niet fair.

45 reacties tot nu toe

  • Agg iedereen heeft een andere kleding smaak. Misschien vond die vrouw jou wel voor gek lopen :)

    Comment door Danielle, August 7, 2012 om 11:46 pm
  • Nou ik heb ook gewoon een witte legging hoor en ik vindt dat je iemand daar niet zo hard op kan afrekenen. Die vrouw is ook maar gewoon een mens. Inderdaad wat Danielle zegt, waarschijnlijk vind zij jou er voor gek bij lopen.

    Comment door Chantal, August 7, 2012 om 11:49 pm
  • Hahahahaha! Ik las er laatst ook een artikeltje over in de spits. Helmaal waar Jamie, Amen!

    Comment door Lenny, August 7, 2012 om 11:51 pm
  • Geheel mee eens. Alleen zijn er ontzettend veel vrouwen (incl. ondergetekende) die niet zonder een legging of broekje eronder een rokje/jurkje aan kunnen doen in de zomer vanwege schurende dijen. Geen prettig gevoel. Jij hebt een prachtig figuur en daar dus zeer waarschijnlijk geen last van, maar ik snap het altijd wel als vrouwen een legging dragen (geen witte, dat zou verboden moeten worden). Zelf weiger ik het, maar alsmaar shortjes als ‘t een keer warm is gaat wel vervelen.

    Comment door Marlieke, August 7, 2012 om 11:52 pm
  • So true witte leggingen zijn afschuwelijk en niet acceptabel!

    Comment door Mila supit, August 7, 2012 om 11:52 pm
  • Haha Hey Marlieke! Thanks haha maar nee hoor, bij mij schuurt het ook lekker. Vooral bij warmte. Ik draag er in dat geval altijd een corrigerend broekje onder dat niet te zien is. En als ik het écht bont maak, kies ik nog altijd de zwarte legging boven de witte ;) En driekwart? Never! Hoe lang (of klein) je ook bent, het maakt je optisch altijd kleiner.

    Comment door jamievalerie, August 7, 2012 om 11:54 pm
  • Je moet je sowieso kleden naar je figuur, als je een rokje niet kan hebben; don’t do it! Draag dan gewoon een maxirok of maxijurk.

    Comment door Claire, August 7, 2012 om 11:56 pm
  • Elk woord beschrijft exact mijn gevoelens!! Het is creepy alsof ik heb geschreven ofzo!

    Comment door Stephanie, August 7, 2012 om 11:58 pm
  • Witte leggings zijn gewoon horror, zelf mijn pa vind dat!

    Comment door Jennifer, August 7, 2012 om 11:59 pm
  • Love this onze Jamie!

    Comment door Lara, August 8, 2012 om 12:27 am
  • One

    Comment door Lara, August 8, 2012 om 12:27 am
  • Hahahaha heel leuk geschreven! En super hollands die beroemde witte legging! Vre se lijk!!

    Groetjes

    Comment door Anonymous, August 8, 2012 om 12:29 am
  • Ben het helemaal eens met anoniempje en dat het super hollands is! want where the hell on earth dragen meiden in godsnaam een (witte) legging onder een rokje?!?! Kan me echt niet voorstellen dat je dan voor de spiegel staat en het nog goed vindt staan ook… Nederlandse dames (de gemiddelde ;-) ) lopen wat dat betreft best achter op de mode…
    Te gekke columns Jamie btw!

    Comment door Anonymous, August 8, 2012 om 12:38 am
  • Het kan gewoon niet, punt. Dat heeft niks met smaak te maken maar met wansmaak! Er is zelfs een Facebook pagina opgericht om het gedrocht uit het straatbeeld te bannen, zegt genoeg lijkt me…

    Comment door Charlotte, August 8, 2012 om 12:54 am
  • Hahaha ik haat de driekwart legging ook en helemaal de witte variant!

    Comment door Anonymous, August 8, 2012 om 1:59 am
  • Geweldig! Ik zie ze zo vaak lopen…brrrr…. Krijg er de kriebels van! En uiteraard moet ieder voor zich weten wat ze aantrekken, maar géén wit! Aj!
    En ook circa! Holy moly… Wie dat bedacht heeft! Er liep hier laatst een vrouw en dochter in de AH. Vrouw op blote voeten, want ze had crocs aan en dochter ging niet mee als ze die dingen aan had! *proest*
    Zo zijn er wel meer items die niet meer kunnen, maar nogmaals ieder z’n ding :-)

    Comment door Nathalie, August 8, 2012 om 7:03 am
  • Circa is crocs! Leuk een iPhone! ;-)

    Comment door Nathalie, August 8, 2012 om 7:04 am
  • Hahaha! Moet zo hard lachen, de multipla vergelijking is echt geweldig!

    Comment door Leonie, August 8, 2012 om 8:50 am
  • Hahaha valt me nog mee dat ze er geen Birkenstocks onder droeg!

    Comment door Marjolein, August 8, 2012 om 9:38 am
  • haha heerlijk!!!!!!! Of dat ze dan zwarte laarzen erbij dragen, VRESELIJK! of een spijkerrokje, brr..zo standaard.

    Comment door Marlin, August 8, 2012 om 9:44 am
  • Ik ben het zo met je eens! Ik zie zoveel vrouwen met zo’n bloemetjes jurkje en een legging eronder, heel fout. Zij hebben dit heus niet zelf bedacht, er is iemand doe dat “uitgevonden” heeft waardoor het ineens leuk leek en alle vrouwen het ook zijn gaan doen, I curse that person grrrr! Die Fiat vergelijking is inderdaad superrrr! Die auto … Zucht, nee Fiat .. Nee.

    Comment door Niecy, August 8, 2012 om 9:48 am
  • Inderdaad! Crocs, witte leggings, Marlies Dekkers-bh’tjes; op de brandstapel ermee!

    Comment door Ilda, August 8, 2012 om 9:57 am
  • Die witte legging of driekwart leggings storen me nog niet eens zo erg… ALS ze gedragen worden waar ze voor zijn.
    Waar ik steeds maar misselijk van word zijn die meiden/vrouwen die hun broek vervangen voor een legging.
    Dit kan gewoon NIET!!!!! en vooral met een witte legging, je ZIET ALLES. Slank of niet slank, het kan gewoon niet!

    Comment door Roosie, August 8, 2012 om 10:29 am
  • Wees blij dat half nederland met een witte legging loopt. Het ontneemt jou je eetlust, blijf je lekker slank.

    Comment door Elle, August 8, 2012 om 11:06 am
  • haha eens! (: maar vooral de marlies dekker bh’s vind ik echt dramatisch ordinair haha!

    Comment door Lisa, August 8, 2012 om 11:10 am
  • Hahahahaha goeie Elle! In welke stad zou het ‘t ergste zijn? Dan ga ik daar de hele dag op een terrasje zitten ;)

    Comment door jamievalerie, August 8, 2012 om 11:25 am
  • Hahaha bij mij bekend als de campinglook!
    Witte driekwart legging, spijkerrokje en birkenstock..
    Vraag me altijd weer af wat er in die hoofdjes omgaat haha.

    Comment door J.M, August 8, 2012 om 11:37 am
  • HULDE aan dit artikel!

    Comment door emma, August 8, 2012 om 11:59 am
  • Schitterend Jamie

    Comment door Hannah, August 8, 2012 om 11:59 am
  • lekkere column jamie… de witte driekwartslegging is echt echt echt echt niet te doen bij vrouwen, dik of dun, lang of kort, maakt niet uit… it’s just plain ugly!

    Comment door COMMEDESLEROI, August 8, 2012 om 1:25 pm
  • Ik mis nog in het rijtje fashion faux de (glanzende of te bruine) huidskleurpanty’s en uggs onder een rokje ;)
    xoxo eva
    http://www.stylechangeseverything.blogspot.com

    Comment door eva, August 8, 2012 om 1:50 pm
  • Ik mis nog in het fashion faux rijtje de (glanzende) altijd onflatteuze huidskleurpanty’s en uggs onder een rokje!
    Overigens krijg ik ook de kriebels van populaire fashiontermen als ‘sunnies’, ‘arm candy’, de BF etc. ;)
    xoxo Eva (www.stylechangeseverything.blogspot.nl)

    Comment door eva, August 8, 2012 om 2:04 pm
  • of ‘arm party’ ja.. iehh ;)

    Comment door eva, August 8, 2012 om 2:13 pm
  • Geweldig stuk, heb hier hard om moeten lachen. Het is ook inderdaad verschrikkelijk.

    Comment door Daniëlle, August 8, 2012 om 6:23 pm
  • Geweldig, ik ben het helemaal met je eens! Verbranden die witte leggings!

    Comment door Teona, August 8, 2012 om 6:54 pm
  • Ah, het figuurcorrigerende broekje. Dat doe ik dus ook, 2 vliegen in een klap. Maar warm is het wel. Ach, zo vaak kan je in NL sowieso geen rokje/jurkje zonder panty dragen.

    Comment door Marlieke, August 8, 2012 om 11:53 pm
  • Het is zo vreselijk stylloos!!! Als je dan echt niet weet ” What to wear” vanwege je figuur of een inspiratieloze dag. Ga dan aub voor de zwarte!! Leuke tuniek pittig hakje mooie clutch erbij, klaar!

    Comment door Celine, August 9, 2012 om 11:03 am
  • Zeer mee eens. Ik bracht mijn haat voor de witte legging al eens eerder onder woorden:
    http://verbalflasher.blogspot.nl/#!/2010/12/je-bent-gewaarschuwd-in-2011.html

    En een noodoproep aan de Nederlandse vrouw:
    http://verbalflasher.blogspot.nl/#!/2012/07/poldermodelflater.html

    Comment door Priscilla, August 9, 2012 om 11:05 am
  • In mijn niet zo bescheiden mening veranderd een witte driekwart legging iedere vrouw per direct in een -excuse my french- poldertrol. Niemand die er beter of gelukkiger van wordt, en iedere poging tot moeite die ook maar aan het ensemble is besteed is onmiddelijk teniet gedaan, en maakt dat men er uit ziet als een uitgebluste voetbaljongensmoeder met klotsknieen, huttenkase-zadeltassen, slecht passende BH en teveel kledingadvies uit blaadjes gericht op de moderne vrouw die graag 20 wil blijven ondanks het feit dat de middelbare leeftijd met rasse schreden dichterbij komt.

    Van mij mogen deze wanstaltige kledingitems dan ook per direct uit ieder schap verbannen worden, om op een rituele brandstapel gegooid te worden.

    Comment door Nyxie, August 9, 2012 om 11:45 am
  • Witte leggings idd helemaal fout!! Met spijkerrokje of flodderjurkje…. Maakt niks uit, allemaal fout!!
    Met betrekking tot Marlies Dekkers ben ik er niet eens. Wat jammer is is dat sinds die zapph (of hoe heet dat ‘merk’) de bh’s van Marlies na gemaakt heeft nu iedereen met touwtjes loopt. Jammer!! Voor zapph was Marlies nog apart omdat dat dure bh’s zijn en niet zomaar iedereen er mee rond loopt. Jammer genoeg kan iedereen de namaak kopen en wordt t dus zeer fout gedragen. Zo ook bijvoorbeeld Desigual. Was een leuk merk, duurdere kleding dus niet veel gedragen. Nu namaak en dus Desigual ook goedkoper geworden…. Loopt het halve land erin (en dan ook nog met witte foute legging eronder)
    Jammer…..

    Comment door Linda, August 9, 2012 om 12:06 pm
  • Plakkende cq schurende bovenstelten verpakken in zo’n slimshort, boxershort (doe ik ook al 20 jaar ofzo, is ook wel veilig voor tegemoetkomend verkeer op de fiets haha) of katoenen wielrenbroekje… Die zijn voor 3 of 4 euro in verschillende kleuren te halen bij de Zeeman. Er is dus geen excuus voor het Michelinmannetje effect en lunch-afknappers….
    Helaas hullen te veel mensen zich id zomer plots in het wit dus suc6 uhhh sterkte ermee…..

    Comment door Lunamasch, August 9, 2012 om 2:54 pm
  • Niet alle marlies dekkers bh’s hebben van die gekke bandjes hoor.

    Comment door 526, August 9, 2012 om 10:06 pm
  • En wie ben jij om hierover te oordelen? Je mag je mening hebben, natuurlijk! En deze mag je ook verkondingen. Maar ook wel eens over nagedacht dat mensen dit lekker zelf moeten weten…? Dat jij de vrijheid hebt om deze mening te verkondingen, en dat zij de vrijheid hebben om te dragen wat zij willen?

    Daarnaast jouw denigrerende opmerkingen over dikke vrouwen zijn echt misplaatst.Iedereen is goed hoe hij/zij is. Als iemand lekker in haar vel zit en dik is; so be it. Ze hebben jou daar niet voor nodig om dat even aan de grote klok te hangen, dat weten ze zelf ook wel.

    Respect is iets wat u mist. Helaas.

    Mvg.

    Comment door Renate, August 24, 2012 om 4:58 pm
  • Legging,zwart…. staan leuk als ze ook gerimpeld zijn onderaan~~~~~~
    Ik draag ze ook in laarzen.
    in de zomer,zeker geen wit,mismakend.
    Kiezen? Mooie pantalon.Goedzittend,of bruine blote benen met een leuke japon.
    Ga voor de spiegel staan.Als je tevreden bent,dan gaan stappen,

    Comment door Joyce, August 28, 2012 om 10:03 pm
  • Beste Renate van de opmerking 24 augustus! Jamie mag toch lekker zelf weten wat ze op haar EIGEN blog schrijft! Als het jou niet aanstaat wat ze schrijft lees je het toch niet!

    Comment door Virginia, August 30, 2012 om 2:53 pm