Switch To Mobile Version

Poll: wie betaalt tijdens eerste date? Jij of hij?

Ik blijf het een interessant zaakje vinden. Wie betaalt er tijdens de eerste date? Zijn we inmiddels independent women en betalen wij? Of zijn we old fashioned en betaalt de man? Laat je horen!

Altijd een gek moment toch? Als de portemonnee eenmaal getrokken moet worden aan het einde van een etentje. Hoe ga jij daarmee om? Ik ben erg nieuwsgierig, dus laat even je stem achter. Zo gepiept!

[poll id="6"]

17 reacties tot nu toe

  • Mijn date was laatst z’n portomonee ‘vergeten’. Beetje jammer..

    Comment door Bente, March 29, 2011 om 11:08 pm
  • Je snapt dat het bij een date is gebleven ;)

    Comment door Bente, March 30, 2011 om 6:23 am
  • Als een man je uitnodigt voor een date dan mag je ervan uit gaan dat ie voor je betaal! HIJ vraag je mee uit!

    Hell No dat ik me portemonnee pak (op de eerste date dan he) Independent of niet het is een van de ongeschreven RULES!

    Ladies we don’t need a mister Cheap on our first date, never makkelijk maken voor een man! Hij moet je behandelen like a prinses XoXo

    Comment door yasmijntje, March 30, 2011 om 8:53 am
  • zeker dat een man moet betalen the first date!

    Comment door ddd, March 30, 2011 om 10:45 am
  • hij eerste date, maar daarna om en om

    Comment door Jose, March 30, 2011 om 12:13 pm
  • Een man hoor, hoe je het went of keert

    Comment door Ezi, March 30, 2011 om 12:24 pm
  • Ik ben heel ouderwets , de man moet echt de gentleman zijn, maar daar tegenover staat dan weer dat als dame je hem af en toe kan verrassen met een etentje, maar het moet niet vanzelfsprekend worden dat de dame in kwestie altijd betaald hoor!

    Comment door kelly, March 30, 2011 om 1:58 pm
  • ik vind dat als hij jou voor de eerste date vraagt dat hij dan ook wel netjes mag betalen

    Comment door femketje, March 30, 2011 om 2:30 pm
  • Dan blijf ik ook maar ouderwets, ik wil zien dat ik een gentleman aan de haak sla en geen broke ass guy zonder manieren. Sorry voor m’n taalgebruik, bad experience hihi.. Laatste date die MIJ vroeg twijfelde bij de bios al of ie zou betalen maar ik trok m’n portomonnee niet hoor, dus ik uit fatsoen maar het drinken en popcorn betaald om te laten zien dat ik niet van de oude stempel ben, laat meneer me vervolgens de taxi betalen wat hij besteld heeft, 22 euro voor 5 min taxi VOILA ;-) ik hoef echt geen man die ik manieren bij moet leren hoe een vrouw te behandelen, dat hoort z’n moeder al gedaan te hebben, toch?

    Comment door Whitney, March 31, 2011 om 6:18 am
  • Hij eerste date, daarna om en om ;)

    Comment door Paula, March 31, 2011 om 5:30 pm
  • bad experience hihi.. Laatste date die MIJ vroeg twijfelde bij de bios al of ie zou betalen maar ik trok m’n portomonnee niet hoor, dus ik uit fatsoen maar het drinken en popcorn betaald om te laten zien dat ik niet van de oude stempel

    Comment door nike tn, April 1, 2011 om 8:21 am
  • Hij betaalt alles! Hij is de man, zo ben ik opgevoed! Hij is een man dus zorgt dat alles geregeld is qua geld. Het geeft ze een gevoel van mannelijkheid volgens mij MAAR, nu komt de MAAR als hij te lang wacht of twijfelt pak ik lekker mijn portomonnee wel. Zo ben ik! Omdat het kan!

    Comment door Tat., April 7, 2011 om 3:26 am
  • Maar hoe gaat dat bij Jamie?

    Comment door Tat., April 7, 2011 om 3:27 am
  • @ Tat Hahaha, bij mij gaat het om en om, maar hij betaalt wel wat meer. Vind het een beetje ouderwets als de man alles moet betalen, het is bij ons eigenlijk maar net wie ‘zin’ heeft om te betalen haha.

    Groetjes,
    Jamie

    Comment door jamievalerie, April 7, 2011 om 3:20 pm
  • Het gaat om het principe, natuurlijk kan je je eigen eten of wat dan ook betalen. Maar hij moet het WILLEN betalen. Dat betekent niet dat ik vind dat een man altijd moet betalen, maar bij de eerste date zeker wel.

    Ik ben helemaal niet gierig om geld of wat dan ook maar als ik met iemand een date zou hebben en hij deed niet eens een poging tot willen betalen zou dat een afknapper zijn.

    Eerste date dus: man betalen en daarna kan het om en om
    maar nog vind ik dat de man altijd moet willen betalen, het heeft wel iets.

    Comment door beautista-sj, April 8, 2011 om 2:36 pm
  • Vreemd he, dat vrouwen noooooooooooooooit de rekening betalen. Altijd de man helemaal of de helft.
    En wat een rare opmerkingen ik gehoord heb: oh, vergeten te pinnen! Oh, geen portemonnee bij me! Niet eens aanstalten maken om de portemonnee pakken. Volgende keer betaal ik (right!)
    Rij ik het hele land door en mag ik ook nog de hele rekening betalen!
    Ik weet dan precies wat voor vrouw ik voor me heb. Vrouwen die afhankelijk willen zijn, liefst eigen baan opgeven in relatie zodat jij voor haar mag gaan werken. Vrouwen die zichzelf niet kunnen bedruipen. Waarom zou een man moeten bewijzen dat hij kapitaalkrachtig is? Precies: omdat zij dan niet hoeft te werken. Hoe noemen we dat? Precies: lui en gemakzuchtig.

    Maar bovenal: waarom moet ik tijdens een eerste etentje/date de ander 30/40 euro cadeau geven? Dat slaat toch nergens op?

    Vrouwen word toch es volwassen! Niet van beide walletjes eten. Zelfstandig willen zijn, maar geld nemen van iemand waar je nog geen band mee hebt en commitment.

    Hou es op met smoesjes. Ze stammen allemaal uit de oertijd.

    Comment door Robbert, June 26, 2011 om 4:44 pm
  • Go Robbert!