Switch To Mobile Version

Poll: Hoe denk jij over de John Galliano gate?

Advocaat van designer Galliano, Stephane Zerbib (Zerbib is van Joodse afkomst) neemt het op voor zijn client. ‘Het kan iedereen overkomen.’ Wat vind jij?

Onder invloed van alcohol en medicijnen heeft John Galliano (designer modehuis Christian Dior) anti-semitistische uitspraken gedaan. Filmpjes van een tijd geleden, met heftige woorden als ‘I love Hitler’, doken op, waardoor Galliano zijn eigen carrière om zeep hielp.

De advocaat van Galliano laat weten: “Ik heb er geen verklaring voor, iedereen kan een bar binnen wandelen, een drankje doen en terecht komen in een ruzie.” (bron: the Cut).

Tijd voor jouw mening. Vul de onderstaande poll in! Staat jouw antwoord er niet tussen? Laat dan een reactie achter.

[poll id="4"]

8 reacties tot nu toe

  • Ik vind het schandalig… geen andere woorden voor :(

    Comment door Tamms0229, March 11, 2011 om 12:14 pm
  • Hmmm… Dronken of niet, kvind hem nu helemaal niks meer aan…

    Comment door Alysia, March 11, 2011 om 5:49 pm
  • Ja het is inderdaad schandalig. Zoiets hoor je niet te zeggen, maar als iemand zoiets tegen een moslim zegt, dan is het weer vrijheid van meningsuiting…

    Comment door Nagina, March 11, 2011 om 10:16 pm
  • Het kan iedereen toch overkomen, ik vind het ook heel erg en niet kunnen maar ook zielig voor hemzelf.

    Comment door Paula, March 12, 2011 om 11:03 am
  • Hmmm heel lastig deze zaak! Aan de ene kant vind ik dat je – onder invloed of niet – deze uitspraken absoluut niet mag doen. Aan de andere kant ben ik het eens met Arie Boomsma, zijn kunst die hij maakt staat los van welke dingen hij in zijn vrije tijd doet.
    Toch denk in dat het terecht is dat Dior hem ontslagen heeft. Als ze hem hadden laten zitten, had dat eigenlijk betekend dat ze zijn uitspraken goedkeurden.
    We weten natuurlijk allemaal dat het niet goed gesteld is met Galliano, ik hoop dat rehab hem zal helpen.

    Comment door Chloe, March 13, 2011 om 3:02 pm
  • Briljant ontwerper, niet zo briljant mens.

    Comment door Pierre, March 14, 2011 om 9:31 am
  • Het kan iedereen overkomen? Are you nuts? @ Paula?
    Zielig voor hem? deze gast moet in jail even weer geschiedenislessen volgen. zonder die joden had hij geen topbaan bij dior. Goed dat dior hem heeft ontslagen en hij verdient alles wat hij nu krijgt!

    Comment door LeRoi, March 14, 2011 om 4:06 pm
  • ik blijf erbij dat het absoluuuuut niet kan wat hij heeft gezegd, maar denk ook absoluut dat het iedereen kan overkomen. Buiten dat blijf ik het allemaal heel dubbel vinden: beledig een jood en je bent een antisemiet, beledig marokkanen, turken, negers weet ik veel wat en wrs wordt je dan als held ontvangen en het voorbeeld van vrijheid van meningsuiting genoemd…