Switch To Mobile Version

Never fuck with a journalist

Zoals beloofd deel 2 van mijn neppe Uggs verhaal van leverancier Luxerious. Hoe is het horror incident afgelopen?

Inmiddels weet je dat ik zwaar ben gefopt. Mijn langverwachte boots waren zo nep als het maar kon. Maar watsprecieskeburt? Zijn de Luxerious meneer en ik nu vrienden voor ‘t leven? Heeft mijn vorige column effect gehad? Loop ik inmiddels al met zwarte, warme, wollige engeltjes aan m’n voeten?

Een dag na m’n column belde de knul linea recta op. ‘Ik heb uw stuk gelezen. Wij zijn zelf ook voor de gek gehouden door onze leverancier in het buitenland mevrouw. Ik beloof echte Uggs te leveren. Deze week nog. Als u ze voor donderdag niet ontvangt, krijgt u vijftig procent korting. Beloofd.’ Ik geloofde de kerel. Hij zou echte Uggs leveren. Zijn stem klonk oprecht en best lief. Ik beloofde hem een goed stuk als hij z’n belofte zou nakomen. Vond ik fair.

Na het telefoontje realiseerde ik zijn gewiekste plan. Hij zou natuurlijk echte Uggs kopen bij, who knows, De Bijenkorf. Mij die dan leveren en een goed schrijfsel ervoor terug krijgen. Had-ie me in ieder geval de mond gesnoerd.

Echter een week later nada. Geen geld terug, geen Uggs, geen update mailtje, geen excusestelefoontje en al helemaal geen korting. De kat in de zak. Enkele dagen later een mail dat de Uggs uit het buitenland moesten komen en dat ‘het helaas nog langer zal duren’. Ik flipte de pan uit. Ik mailde dat ik mijn geld a.s.a.p terug wilde. Geen reactie.

Bellen geblazen. Zogenaamd was de lijn druk bezet, terwijl de man de kansloze tent toch echt in z’n uppie runt. ‘Al onze medewerkers zijn in gesprek.’ Opgehangen. Een dag later mailde en belde ik weer á la stalker. Flinke griep, dus de man kreeg mijn gangster stem te horen. ‘Ik wil mijn geld terug. Vandaag!’ ‘Oké’, antwoordde hij. ‘Ik ga bellen.’ Hoezo bellen? Meteen aan de slag vriend! Daarna pure chantage:

What the f. Ik werd gechanteerd. En wélke chef? Terug chanteren was onvermijdelijk. Mijn geld niet terug voor 12 uur? Dan nog een blog met de exacte chantage woorden erin. Ik kreeg een vage mail terug en gebruikte het geniale idee van moederlief. ‘Ach Jaim, verwijder je die column en plaats je ‘m nadat je het geld terug hebt gekregen toch meteen weer? En schrijf je die tweede column toch alsnog?’

Bril-jant. Bij deze dus. Geen Uggs, maar wel twee columns, de waarheid aan het licht én m’n geld terug. Wie een beetje kan googlen, bestelt nooit meer bij Luxerious (tenzij je niet vies bent van een nepperdje). Had ‘m nog zo gewaarschuwd in mijn allereerste mail: Never fuck with a journalist.

58 reacties tot nu toe

  • You go girl!

    Comment door Bente, December 4, 2010 om 9:56 pm
  • nasty zeg! wat was hun website? bannen dus!

    Comment door saartje, December 4, 2010 om 9:57 pm
  • Slimme moeder! By the way: ik zou ook nog eens aangifte doen. Oppakken die hap.

    Comment door Els, December 4, 2010 om 9:58 pm
  • Haha, go Jaimie!

    Comment door Florianne, December 4, 2010 om 9:58 pm
  • Ha! Top gewoon dit.. Wat een sukkel! Waarschijnlijk het intelligentieniveau van een champignon daar (wrs nog lager!).. En volgende x zou ik niet voor een winkel gaan met een spelfout ;)

    Comment door gabriella, December 4, 2010 om 9:59 pm
  • You go, girl! Dat zal ‘m leren, die vent die niet eens luxurious kan spellen!

    Comment door Nicole, December 4, 2010 om 9:59 pm
  • Goed gedaan! Girlpower! ;)

    Comment door ITGIRLKYM, December 4, 2010 om 10:01 pm
  • Wat lezen jullie snel zeg!! Net online geplaatst haha ;)

    Thanks allemaal! Vind het altijd leuk als jullie met me meedenken/kletsen.

    XX
    Jamie

    Comment door jamievalerie, December 4, 2010 om 10:02 pm
  • Saartje, die link stond in haar vorige column.

    http://www.luxerious.nl/

    En Jamie, fantastische column! Dat heb je goed aangepakt. Volgens mij is die het echt een zielige gast die nog bij zijn ouders woont en dit allemaal vanaf zijn zolderkamertje doet.

    Comment door Nancy, December 4, 2010 om 10:03 pm
  • Steengoed! You go girl! ?

    Comment door C, December 4, 2010 om 10:07 pm
  • OMG o.O” Die lui denken serieus dat ze alles kunnen maken.
    En wss krijg je dus volgende week je uggs, met daarin een excuus brief -_-”.

    Comment door Isabel, December 4, 2010 om 10:08 pm
  • Jeetje wat erg dat het zo gelopen is! Alle webshopondernemers hopen natuurlijk dat er meer vertrouwen komt in het online winkelen en betalen, maar dit incident neemt natuurlijk weer wat vertrouwen weg! :( In ieder geval goed dat je dit column hebt geplaatst, alle oplichters (en chanteerders) op internet moeten weten dat ze er niet zomaar mee wegkomen!

    Liefs,
    Suzanne

    Comment door Suzanne, December 4, 2010 om 10:10 pm
  • Heer-lijke actie Jamie! Top column!

    Comment door Anonymous, December 4, 2010 om 10:14 pm
  • Heel goed gehandeld! Wat dacht hij wel niet zeg! Ongelofelijk. Was na de eerste column echt super benieuwd hoe dit verhaal zou aflopen. Toch maar zelf even langs de Bijenkorf of ben je nu UGG moe?

    Comment door Sølvi, December 4, 2010 om 10:17 pm
  • @ Solvi Ja vandaag wezen kijken, maar overal uitverkocht. En asociaal winkelpersoneel ook nog! Uggs voor Jamie is een gedoemde missie…

    XX
    Jamie

    Comment door jamievalerie, December 4, 2010 om 10:19 pm
  • Helemaal leuk!
    Maar om ff eerlijk te zijn, die site ziet er heeeeel fake uit hoor schat! Met die LV en Gucci logos’s gaat er al een belletje rinkelen! Kan nooit echt zijn! ahaha
    Maja heel leuk geschreven weer!
    Groetjes,
    Nathalie

    Comment door Nathalie, December 4, 2010 om 10:31 pm
  • Ahah goed gedaan !!

    Comment door shady, December 4, 2010 om 10:35 pm
  • You go girl!! Echt super dat je dit ook online plaatst. Wat een oplichterij!
    Top column!

    Comment door Manon, December 4, 2010 om 10:37 pm
  • Hahahahahahaha

    Comment door Anoeska, December 4, 2010 om 10:41 pm
  • Ha! Mooi zo! ;)

    Comment door SanneWierda, December 4, 2010 om 10:42 pm
  • Fantastische actie!! (Stelletje) laaielichter(s). Laat het hem maar voelen ;).

    Hoop dat je alsnog mooie Uggs hebt. En anders… Op de Coolsingel (Rotterdam) is een tijdelijke outlet in het oude postkantoor. Have fun!

    Comment door Chantal, December 4, 2010 om 10:55 pm
  • Lijkt mij iets voor t programma Kassa!
    Dit soort praktijken moet gewoon aangepakt worden,
    Verpest het voor alle echte harde werkers.
    You go girl!
    X

    Comment door Anonymous, December 4, 2010 om 10:59 pm
  • Echt super!! Zo weet iedereen het weer:) Don’t f*ck with Jamie!
    Xx

    Emy

    http://sweetpromises.tumblr.com

    Comment door Emy koster, December 4, 2010 om 11:17 pm
  • Zo achterbaks, dat soort bedrijven! Als je uggs zoekt: Ugg outlet te Rotterdam (tot 1jan.) ;)
    Leuk geschreven!

    Comment door Anonymous, December 5, 2010 om 12:15 am
  • Hahahaha that’s my girl!

    Comment door Stefanie, December 5, 2010 om 12:55 am
  • Wat goed! Ook van je mama. Aanpakken dit soort mensen.

    Comment door Annelies, December 5, 2010 om 2:36 am
  • You go girl ;)

    Comment door Eline, December 5, 2010 om 3:48 am
  • Never fuck with a journalist haha !! Awesome
    Het lef dat die man heeft om je zo’n te mail sturen.

    Comment door Feli, December 5, 2010 om 8:59 am
  • Ik maak ook zoiets mee met Fashion-luxury :-(
    Ik heb nog steeds me geld niet gekregen! En als ik bel..is het altijd een voicemail die ik moet inspreken!

    I’m Sick and tired…of being sick and tired of Fashion-luxury

    Comment door Kathleen, December 5, 2010 om 9:05 am
  • Wat een raar verhaal zeg! Pff.. Wel slim van je om het zo te spelen! ;) Geweldige column!

    Comment door Femke, December 5, 2010 om 12:38 pm
  • Briljante actie & blog! Niets ergers dan zo moeten dreigen om (terecht) je geld terug te krijgen!

    @ Kathleen….ik heb precies hetzelfde gehad met Fashion-luxury.nl, hetgeen een eeuwigheid duurde. Pas na dreigen met advocaat/aangifte kreeg ik mijn geld wel terug!

    Voor Jamie; bij Schmit Schoenmode (mijn werkgever), hebben nog volop Uggs op voorraad dankzij continue aanleveringen van Ugg. Meedere filialen en een erkende Ugg-dealer! Echter helaas geen webshop!

    Comment door Daphne, December 5, 2010 om 1:45 pm
  • Nobody can fuck with Jamie!

    Comment door alysia, December 5, 2010 om 1:45 pm
  • @ Daphne en Kathleen Wat vervelend voor jullie! Die website van fashion luxury ziet er goed uit, maar is dus niet te vertrouwen?! Lijkt er op dat niets met het woord ‘luxury’ te maken heeft te vertrouwen is haha…

    XX
    Jamie

    Comment door jamievalerie, December 5, 2010 om 4:57 pm
  • Heey, beter dat je het zo hebt opgelost! Maar je kan bij http://www.uggsaustralia.com online zien welke (online) winkels door hun goedgekeurd zijn! Dan weet je zeker dat je geen nepperds hebt en dat ze wel te vertrouwen zijn ;)

    Comment door Anonymous, December 5, 2010 om 8:00 pm
  • Fashion Luxury is gevestigd in Hoofddorp.
    Ze zijn wel betrouwbaar, ik denk alleen gewoon dat ze het super druk hebben met alles. (Helaas voor jou)Het is namelijk 1 jonge dame die het allemaal beheert. Misschien kunnen jullie langs gaan als het in de buurt is voor jullie?

    Comment door Stefanie, December 5, 2010 om 9:23 pm
  • @ Daphne, Thanks voor de tip!

    Comment door jamievalerie, December 5, 2010 om 9:28 pm
  • Haha, ok dan! Daar ga ik dus nooit iets bestellen…

    Comment door Linda, December 6, 2010 om 6:23 am
  • hahahaaa geweldig! eigen schuld dikke bult :)

    Comment door Eva, December 6, 2010 om 10:19 am
  • OMG de meeste reacties ever!!!!!!
    Ik zal nooit en te nimmer iets bij die klaplopers bestellen!!

    Comment door Anonymous, December 6, 2010 om 10:35 am
  • @ Stephanie….de 1ste keer dat ik iets bij Fashion-luxury had besteld heb ik het inderdaad wel gekregen..een vriendin haar moeder vond het zo mooi dat ze het ook had besteld…die heeft het nooit ontvangen! En nooit haar geld terug gekregen en nu ben ik ook die sjaak…maar ik ben daar zo niet van gediend Ik blijf doorgaan met mailen bellen enz. totdat ik me Euro’s heb :-)

    Haha en inderdaad alles met luxury is denk ik niet te vertrouwen p jamie!

    Comment door Kathleen, December 6, 2010 om 10:43 am
  • @ Stephanie…. Ik sluit mij katleen aan. Na meer dan 2 maanden bellen, mailen (allemaal smoesjes) en zelfs langsgaan in de winkel, moest ik helaas juridische maatregelen nemen mijn geld terug te krijgen. Heel jammer!

    Comment door Daphne, December 6, 2010 om 11:37 am
  • Oke het is duidelijk dames : we boycotten masaal dit wanbedrijf!!!! Theyre not worth our time…… and our money!

    Comment door Lotte, December 6, 2010 om 1:50 pm
  • Heel slim die moeder van jou!En wat denken ze wel niet…chanteren.Je hebt het helemaal goed aangepakt meid.En die Ugg’s,die vindt je wel weer ergens anders! ;)

    Comment door Fauve, December 6, 2010 om 1:51 pm
  • Haha goede actie! Wat erg dat er zulke mensen bestaan zeg.. bah wat oneerlijk

    Comment door Bertine, December 6, 2010 om 2:12 pm
  • Weer een erg leuke column! Natuurlijk minder leuk wat je is overkomen maar echt een top actie van je. Ik moet ook vooral zo lachen dat ze zelfs een pagina hebben met’ hoe herken je nep Uggs’? Hopen dat die webwinkel zo snel mogelijk van het net verdwijnt!

    Comment door Sanne, December 6, 2010 om 2:49 pm
  • in de coolsingel is een nu een shop geopent waar UGGS zijn te koop met 50% korting!
    Maar echt geweldige column!

    Comment door juul, December 6, 2010 om 8:17 pm
  • Een vriendin van mij werkt bij de KVK.. Ze zegt dat je een klacht kan indienen bij http://www.fraudemeldpunt.nl, gegevens, inhoud en reden van de klacht + een kopie van de offerte,en evt foto’s van de nep uggs.. Kan ze ervoor zorgen dat de website gesloten wordt! Succes.. djois

    Comment door joyce, December 6, 2010 om 9:09 pm
  • Super…..!

    Comment door Merel, December 7, 2010 om 2:31 pm
  • Heel goed! Denken ze je even te chanteren. tss!
    Boycotten maar: http://www.luxerious.nl/

    Comment door Tara, December 7, 2010 om 9:35 pm
  • GE-WEL-DIG, echt super! Lekker voor hem, boontje komt om zijn loontje. Hahaha, ineens heeft die man een chef. Beetje raar hoor, maar gelukkig heb jij je geld terug!

    X.

    P.S. Heb je inmiddels al ergens je warme Uggs gehaald?

    Comment door Niecy, December 9, 2010 om 4:30 am
  • What goes around comes around baby!!!! Heel goe dhoe je dit hebt afgehandeld, slimme moeder heb jij haha :p

    Comment door Nancy, December 10, 2010 om 12:37 am
  • Heel slim gedaan zo ;) Krijg je nu nog dreigmails?! Hihi, niet stoppen met je blog hoor!!

    Comment door Femke, December 14, 2010 om 9:31 am
  • Frickin’ loved this.
    You go girl!

    Comment door Ilanka, December 16, 2010 om 1:46 pm
  • Hahaha, geweldig!
    Slim gedaan.
    Heb nog ff luxerious gespot en dit staat er op de homepage:
    “Geachte klant,

    Met pijn in ons hart moeten wij u helaas mededelen dat wij moeten stoppen met onze webshop. Dit in verband met slecht nieuws over de gezondheid.
    U hoeft zich geen zorgen te maken over uw bestelling. Als u besteld heeft krijgt u uw bestelling alsnog binnen.

    Hier kan alleen wat vertraging in zitten, maar u bestelling word verwerkt en alsnog opgestuurd.

    Onze excuses voor het ongemak.”

    Maar dat had je zelf ook vast wel gespot.

    Comment door Anouk, January 7, 2011 om 3:19 pm
  • @ Anouk Wauw, dat had ik helemaal niet gezien! Wat goed haha, dat zal ‘m leren! Niks gezondheid, duistere zaken!

    Comment door jamievalerie, January 11, 2011 om 11:29 pm
  • Heeel erg goed wat je gedaan hebt! Wat een briljant idee van je moeder!

    Comment door Zelia, January 16, 2011 om 10:54 pm
  • You go girl!
    Ik geniet elke keer weer van je blogs!

    Comment door Roos, January 16, 2011 om 11:04 pm
  • en de webshop is inmiddels gesloten ivm ‘slecht nieuws over de gezondheid.’ :)

    Comment door Anonymous, January 17, 2011 om 2:23 am