Switch To Mobile Version

Geoorloofd vreemdgaan

Daar stond ie dan. Een licht getinte jongeman die een broodje gezond in elkaar aan het flansen was aan de bar van de schoolkantine. Vers van de pers gemillimeterde coupe, zwarte v-hals met daaraan hangend een pilot zonnebrilletje, voor zo ver ik kon zien een Blue Blood jeans en op z’n rug een hippe zwarte rugtas van waarschijnlijk The Northface.

Tegenover mij zat m’n vriendin, al kletsend over haar levendige weekend dat ze had meegemaakt. Hoe boeiend ik haar verhaal ook vond, was ik afgeleid door deze jongeman. M’n concentratievermogen was er vandoor gegaan en het enige waar ik me nog op kon focussen was deze onwijs lekkere knul die zo heerlijk z’n broodje aan het smeren was. Wel jammer dat hij zo ver stond en dat ik hem niet zo goed kon zien.

Ergens voelde ik me best schuldig tegenover m’n eigen vriend, die nota bene studeert op dezelfde school als waar ik op zit. Ik zat zowaar wel te geilen op een ander. Kijken mag, hoor ik men wel eens zeggen. Maar dit ging toch iets verder dan kijken, dit was schaamteloos staren. Stel dat vriendlief me zou betrappen op het kwijlen als gevolg van andermans voorkomen. Dat zou hij zeker weten niet op prijs stellen! Nee, ik besloot me weer te mengen in het weekend verhaal van m’n vriendin.

Toen ze een film begon te beschrijven die ze tevens in dat zelfde weekend had gezien, dwaalde ik weer af. Hij had me namelijk de rug toegekeerd, waarbij ik kon spieken naar zijn kont vorm. Ook dat zat goed, de licht getinte meneer was in het bezit van een welgevormd achterwerk. Overigens vond ik zijn lengte ook precies goed, ik gok zo een 1.84m. Aangezien ik onbeschoft begon te worden, stortte ik me weer volledig op het weekend verhaal: terug naar de bioscoopfilm en de sappige roddels van Jan en alleman. De roddels waren smeuïg, maar konden ze de zoetsappigheid van deze jongen overtreffen? Helaas niet. M’n ogen schoven wederom over m’n vriendin haar schouders heen om te kunnen gluren.

Was dit vreemdgaan? Was dit uit den boze? Hoewel ik geen lichamelijk contact had met deze jongen of (nog) niet geflirt had, was ik dan toch buiten m’n boekje gegaan? Want de manier waarop ik staarde was alsof ik naar mister Wentworth himself keek. Oh, actie! De lichtgetinte kanjer draaide zich eindelijk om, zodat ik z’n gezicht wat beter kon zien. Ik zag dat hij aan het bellen was en dat hij wat dichter bij was gekomen. Tegelijkertijd rinkelde mijn telefoon en viel het kwartje: de lichtgetinte knul was mijn eigen vriend, die belde om te vragen of ik al op school was. En dat dames en heren, is geoorloofd vreemdgaan…

41 reacties tot nu toe

  • haha, geweldig! ik dacht echt van.. “dude.. what the F..? show some respect to your own man!..”

    Leuk bloggie!

    Comment door Luc., May 13, 2009 om 7:41 am
  • Geweldig Jaim!! geweldig!!!!! I love your blog!!!! I still do!!

    Comment door puccy, May 13, 2009 om 8:15 am
  • Heey Jaim, Wahaha erg leuk!!

    Complimenten voor al je blogs trouwens !! je schrijft leuk !!

    Ga zo door ! Groetjes..

    Comment door Cgs, May 13, 2009 om 8:23 am
  • Haha I had you fooled there! thanks

    Comment door jamievalerie, May 13, 2009 om 9:28 am
  • Thanks lieve puc! ben blij dat je nog steeds leest ;) x

    Comment door jamievalerie, May 13, 2009 om 9:29 am
  • Hey charissa, bedankt voor je lieve reactie! leuk om te weten dat je m’n blogs wel eens leest. X

    Comment door jamievalerie, May 13, 2009 om 9:31 am
  • meesterwerkje. zoals altijd :)

    Comment door Anonymous, May 13, 2009 om 12:57 pm
  • Zo lief! Bedankt anoniempje ;) ben nu wel heel nieuwsgierig met wie ik te maken heb haha

    Comment door jamievalerie, May 13, 2009 om 12:58 pm
  • meesterlijk stukje! ;D

    Comment door jeromey, May 13, 2009 om 12:58 pm
  • Ooohhhh jeroooomeyyy!

    Dankjewel!!!!

    Comment door jamievalerie, May 13, 2009 om 12:59 pm
  • Hahah, geniale blog!

    Comment door Johanski, May 13, 2009 om 4:25 pm
  • Haha thank you Johan xx

    Comment door jamievalerie, May 13, 2009 om 5:05 pm
  • Goed geschreven. Leuk dat je nog zo verliefd op je manneke bent, deze manier van vreemdgaan is dan errrggg verleidelijk! ;)

    lfs,
    Kay

    Comment door Kay, May 13, 2009 om 6:06 pm
  • Haha ja ben nog steeds helemaal in de wolken. Bedankt voor je leuke reactie Kay.

    xx

    Comment door jamievalerie, May 13, 2009 om 8:01 pm
  • owww.. het gaat over mij!..

    anders was ik heel erg jaloers geworden.. haha

    leuke blog schatje!

    x

    Comment door Alain, May 13, 2009 om 8:06 pm
  • hmm there is somthin fishyy about that story, want
    ALizle was met mij die dag.dus je bent inderdaad buiten je boekeje gegaan..

    Neej hoor ik vond hem keihard die blogg, big up to JA to the MIEE

    Comment door dandellius, May 13, 2009 om 10:03 pm
  • Één ding snap ik niet: Je weet toch wel hoe jou eigen vriend zich beweegt? Als een meisje verliefd is denkt ze dat elke jongen die al een KLEIN BEETJE op ‘haar man’ lijkt hem zelf is. Laat staan als hij toevallig dezelfde kleding, tassen draagt en al helemaal op dezelfde school zit… Of is je verhaal toch een BEEEETJE geromantiseerd? :p

    Anyhow wel leuk geschreven ;)

    Comment door Anoniem, May 14, 2009 om 1:01 am
  • Haha ja natuurlijk voeg ik heel veel jus toe aan m’n lapjes tekst. Ik zag hem echt van ver, van de zijkant en hij bewoog nauwelijks. Ik kwam er pas achter toen ik hem van de voorkant zag. In m’n blog begin ik met het omschrijven van zijn kleding omdat ik dat natuurlijk al wist, maar toen ik hem zag staan in de kantine kon ik van zo een afstand niet zien dat het precies ZIJN jeans was of zijn tas. In de tekst lijkt het lang, maar ik kwam er al gauw achter dat hij het was :)

    Maar thanks anyway!

    Liefs,
    Jamie

    Comment door jamievalerie, May 14, 2009 om 8:12 am
  • Hahahaha thanks Dandell, ik las je laatste zin nog niet dus ik zat al helemaal te bedenken hoe ik uit zou gaan leggen dat het toch echt Alain was! Maar dat hoefde helemaal niet hehe

    thanksss xx

    Comment door jamievalerie, May 14, 2009 om 8:14 am
  • Hahaha geweldige text ! Ik weet niet waarom maar
    iedere keer als ik bij jouw site langs ben
    geweest voel ik me weer veel beter en denk ik
    niet aan alle gezeik/bullshit om me heen !

    Was een hele tijd echt vett druk met school en
    van alles, mocht net niet weg van mn ouders
    en dat ook nog eens op een VRIJDAGAVONDD :| !
    Dus ik was 5 minuten geleden nog helemaaal
    pissed off,! Toen dacht ik:
    Heejj, laat me weer ff “the great jamie site
    thing” gaan checkenn !
    En alweer zoals altijd heb ik genoten =D !

    KEEP DOIN’ THE GOOD WORKK «3 !!

    Comment door parisa, May 15, 2009 om 7:01 pm
  • Hey Parisa wat leuk om te horen! Dankjewel en blijf langs komen he?!! hahaha

    xx

    Comment door jamievalerie, May 16, 2009 om 7:36 am
  • Ja tuurlijk, zo ie zo «3 !

    Comment door parisa, May 16, 2009 om 11:40 am
  • ik ben addicted to your blogs!!

    Comment door Chantal, May 17, 2009 om 10:57 am
  • Haha houden zo!

    Comment door jamievalerie, May 17, 2009 om 11:07 am
  • Via via op hyves kwam ik op je pagina en las je blogs. Je schrijft erg leuk!

    Comment door Jolanda, May 25, 2009 om 2:12 pm
  • Dankjewel Jolanda!

    Comment door jamievalerie, May 25, 2009 om 6:55 pm
  • thank you darling ;)

    Comment door jamievalerie, June 7, 2009 om 9:39 am
  • Jij hebt zeker grote duim…

    Comment door Dario, June 12, 2009 om 10:28 am
  • Nee! Al mijn columns zijn gebaseerd op een waargebeurd verhaal… Sorry ;)

    Comment door jamievalerie, June 12, 2009 om 11:46 am
  • Dit is ZEKER wel by far out wel 1 van de beste!

    Hoe je dat verhaal stap voor stap opgebouwd hebt. Love it! Ik zat helemaal in spanning! Er ging gelijk door me hoofd van “whoah” Jij hebt mayor lef! Je weet dat je vriend dit leest, straks krijg je zomaar ruzie. (Jaa de zorgen van een trouwe blog-lezeres he)

    En tooeenn .. *BAAMMM* .. in de 1-na-laatste zin; het was gewoon je eigen vriend! ECHT SUPER! Dat schrik-effect, die climax! Jaaaaa jij kan er wat van!

    Greetings!

    Comment door Niecy, June 13, 2009 om 3:53 pm
  • Wanneer komt je boek uit?

    Helemaal leuk kun jij schrijven :-)

    Xjesss

    Comment door Naomi, June 22, 2009 om 10:07 am
  • Hahahahhaa dankjewel! Ja had ik jullie effe mooi te pakken ;)

    True story overigens (eigenlijk al mijn blogs hihi)

    xx

    Comment door jamievalerie, July 8, 2009 om 10:00 pm
  • Dankjewel! Zit er wel over na te denken om een leuk boekje uit te brengen op den duur… Maar ik kom tijd tekort ?! :(

    Comment door jamievalerie, July 8, 2009 om 10:01 pm
  • hahahahah LEUK!

    Comment door Naomi, August 17, 2009 om 9:27 pm
  • Haha súper geniaal, echt waar! Zit hier echt ultiem te genieten van al jou blogs:)!

    Comment door Ilse, October 20, 2009 om 4:56 pm
  • Haha dankjewel, super leuk om te horen!

    Groetjes,
    Jamie

    Comment door jamievalerie, October 21, 2009 om 12:01 pm
  • Haha leuk geschreven!

    Comment door Flavvviena, January 31, 2010 om 10:34 am
  • haha, wat goed geschreven!

    Comment door Louise, February 22, 2010 om 2:19 pm
  • Haha ken je verder niet… maar heelveel respect voor hoe je schrijft! kijk af en toe eens op je site… geniet elke keer weer van je blogs! ga zo door!

    Comment door marloes, June 6, 2010 om 12:20 pm
  • Hi Marloes!

    Bedankt voor je reactie, echt hartstikke leuk om te horen. Blijf lezen!

    XX

    Comment door jamievalerie, June 6, 2010 om 1:48 pm
  • Was getipt door m’n vriend johan!;) die was ook al fan! haha xx ik blijf zeker lezen