Switch To Mobile Version

Personal trainen deel 3: de foto's

Deel 3 van Personal Trainen betreft een fotoreportage waarin een zwetende Jamie is te zien. Benieuwd naar welke oefeningen Ricardo me wekelijks laat doen in het Vondelpark? Kijk dan snel verder.

In dit deel van Personal Trainen vind je minder tekst en juist lekker veel foto’s, zodat je kunt zien wat ik tegenwoordig elke zaterdag uitspook. Als het weer het toelaat (zoals deze keer), trainen we buiten. Zo niet, dan sporten we binnen in Ricardo’s sportclub.

Vergeleken met de eerste keer dat we buiten sportten, merk ik al een hoop verschil. De eerste keer hing mijn tong na vijf minuten al op het asfalt, maar dit keer pas na drie kwartier. Bovendien hing m’n tong niet op het asfalt, maar gewoon netjes ergens op de borst. Mijn uithoudingsvermogen is groter geworden en ik kan zwaardere oefeningen aan. Hoe dat eruit ziet? Zie onderstaand!

Zaterdag 9 AM: Ricardo en ik hebben afgesproken in het Vondelpark, waar ik de komende anderhalf uur zal zwoegen, zweten, stinken en… rennen.

Klokslag negen uur komt de lieve doch strenge Ricardo aan joggen vanaf de Herengracht, waar zijn private club gevestigd zit. Prima locatie, want dichtbij het Vondelpark.

We beginnen met vijftien minuten joggen om goed warm te worden voordat de we met de eerste oefening starten. Gelukkig krioelt het in het Vondelpark van de sportende mensen, dus hoef je je voor trillende billen en een zwetend rood aangelopen hoofd niet te schamen.

Het ziet er easy uit, maar deze oefening is killing. De rand van het muurtje is namelijk enorm hoog. De oefening houdt in: met je linkerbeen op de verhoging en dan met je rechterbeen omhoog komen. Deze los laten hangen en dan op en af. Dat doe je vijftien keer en vervolgens wissel je van been. Met je rechterbeen op het muurtje doe je dezelfde oefening ook vijftien keer. Beide benen vijftien keer gedaan? Dan heb je er één setje op zitten. In totaal doe je drie setjes. En dan weer door joggen! (Yes, you will die!)

Na vijf minuten rennen volgt de volgende oefening. Dit keer bij een bankje. Je leunt met je rug toe met je armen op het bankje en trekt jezelf omhoog. Drie keer vijftien! Yes, you will die, again.

Ricardo over sportschoenen: “Je hebt goede schoenen Jamie! Asics en Nike hebben goede hardloopschoenen. Sporten op degelijke sportschoenen is heel belangrijk.”

Deze oefening luidt: jezelf drie keer vijftien opdrukken op een bankje. Lijkt makkelijk, is ontzettend zwaar, maar wel lekker!

Na een rondje vondelpark met joggen, sprinten en een shitload aan effectieve oefeningen die makkelijk buiten uit te voeren zijn, zit onze work-out erop. Na het trainen voel ik me altijd zó lekker en heb ik meer energie dan ooit. Een perfecte manier om je zaterdag te starten. En het leukste is, je hebt nog een hele dag voor je (10.30 AM). Thanks Ricardo!

We hebben nog meer oefeningen gedaan, maar ik heb niet alles op de foto staan. Meer work-out inspiratie opdoen? Bekijk de blog van Ricardo waarop hij meerdere video’s showt van leuke oefeningen.

15 reacties tot nu toe

  • Goed bezig Jamie! En ik snap best dat je died met deze oefeningen haha! Maar hey: it’s good for you! En eigenlijk voor iedereen!

    Comment door Esmay, September 23, 2012 om 9:35 am
  • Lijkt me heerlijk om met een personal trainer te trainen. Ziet er goed uit!

    Comment door Amanda, September 23, 2012 om 9:40 am
  • Ziet er erg effectief uit! Jammer dat ik hier geen park in de buurt heb :-( toch maar eens op zoek naar iets in de omgeving.
    Keep up the good work!

    Comment door Patricia, September 23, 2012 om 9:50 am
  • Goed bezig jamie.

    Comment door Crmen, September 23, 2012 om 12:51 pm
  • Goed bezig, ziet er pittig uit maar goed uit!

    Comment door Rachel, September 23, 2012 om 3:06 pm
  • Die hardloopschoenen heb ik ook, ze zitten heerlijk!

    Comment door Anne, September 23, 2012 om 6:44 pm
  • Je ziet er goed uit Jamie!

    Comment door Patricia, September 24, 2012 om 12:32 pm
  • Damn, je ziet er fantastisch uit vind ik :-)
    (Zal je waarschijnlijk zelf keihard tegenspreken maar ik ben er rotsvast van overtuigd!)

    Superlekker bezig, ik houd het voorlopig gewoon bij joggen..

    <3

    Comment door Liesbeth (candyandtreats), September 24, 2012 om 1:50 pm
  • Ziet er goed uit! Maar waar ik eigenlijk benieuwd naar Ben is er werkelijk animo naar dit soort columns? Begrijp me niet verkeerd maar ik bedoel je bent niet de eerste of de enige die een PT in de arm neemt toch? Ik kijk wel vaker op je blog voor mode tips etc en sommige columns vindt ik ook hilarisch.. Maar dit soort columns wekken bij mij op 1 of andere manier irritaties op.. Het komt bij mij over alsof je te hard je best doet om te laten zien wat voor geweldig leventje je wel niet hebt.. Natuurlijk begrijp ik je concept van je blog leaker luchtig te houden is ook zeker niets mis mee! Maar bv zo een foto reportage van je huis like seriously denk ik Dan zijn er Dan werkelijk mensen die daar op zitten te wachten? Mischien ligt het ook aan mij hoor en Ben ik daar veels te nuchter voor ondanks dat ik in de interior styling zit.. Je blog vindt ik vooral leuk om de vele tips en je soms hilarische verhalen.. Maar al dat poespas eromheen siert je niet vindt ik terwijl het je aan talent en humor zeker niet ontbreekt.. Hoop niet dat je je aangevallen voelt hierdoor en een lading aan commentaar krijg van je vele schaapachtige volgzame fans..

    Comment door Woody, October 2, 2012 om 1:13 pm
  • schaapachtige volgzame fans nou nou nou :p

    Comment door Jasmijn, October 5, 2012 om 8:36 pm
  • Hey Woody 2 oktober is waarschijnlijk niet je dag! wat een onzin zeg! Als je iets niet interessant vind lees het dan niet! verplaats liever een vaas of ga je woonkamer herinrichten ipv dit soort onzin comments te plaatsen.

    Comment door Asrael, October 6, 2012 om 8:08 pm
  • @Asreal Goh zeg! Wist niet dat t verboden was om mijn mening te geven aangezien het een blog is waar je vrij bent een reactie achter te laten… dat bedoel ik dus met schaapachtige volgzame fans.. t valt me op als iemand feedback/kritiek geeft die persoon verscheurt wordt door een stelletje hyenas.. nergens voor nodig.. Ik heb een vrije en open kijk op dingen. Vindt het leuk om op de site te bezoeken en vindt Jamie hartsikke leuk schrijven, maar als ik iets uiterst irritant vindt mag ik daar wel wat van zeggen lijkt mij vindt je ook niet? Maar om nou te zeggen ga een Vaas verplaatsen en zo kattig te doen miauwwwwwwww slaat nergens op. Er is niets mis met opbouwende kritiek, hoort erbij vooral als je zo een publiekelijke site onderhoudt. Anyway, 2 oktober was een mooie dag voor mij heb promotie gemaakt en een super leuke opdracht binnengehaald yeeeeeeeeeeey!! Dus met die vazen komt het helemaal goed!!

    Comment door Woody, October 7, 2012 om 12:02 am
  • @Asreal p.s heb m’n huisje trouwens super leuk ingericht ben er net klaar mee ????????????????????????????????????

    Comment door Woody, October 7, 2012 om 12:04 am
  • Hi wat leuk die blogs! Super leuk om te lezen..
    Kijk ook eens op mijn blog: http://www.fashaddictions.blogspot.com, ik geef deze maand aan Cacharel parfum weg… Geinspireerd door jouw giveaways :)

    Comment door Nina, October 15, 2012 om 7:44 pm
  • Het kan er dan wel easy uitzien, maar ik heb vaak genoeg soortgelijke oefeningen gedaan om te weten dat het absoluut niet makkelijk is. Het voelt zo fijn hè als je klaar bent!

    Comment door Tessa, October 17, 2012 om 2:02 pm