Switch To Mobile Version

De sleehaksneaker is overschat

Zelden nog iemand te bekennen op chique, sexy, elegante pumps. Tegenwoordig loopt tout modeland op de nonchalante, ‘überhippe’ sleehaksneaker.

Het sleehaksneakertje hebben we te danken aan modehuis Isabel Marant, dat in haar wintercollectie 2011 prijkte met het hoog gehakte sportieve schoentje. Kleurrijk of solide, van suède of leder, sportief en een flinke ingebouwde sleehak. Bovendien al gezien bij celebrity trendsetters Anne Hathaway, Beyoncé, Cheryl Cole en zelfs, Doutzen Kroes.

Normaal zou ik, zo beïnvloedbaar als een puber en nogal trendgevoelig, meteen happen. Bovendien zou het gezien mijn rol als statussymbool in de dwergenwereld (1.58m), heel slim zijn om twee vliegen in één klap te slaan: sportief voor de dag te komen én 12cm erbij smokkelen. Ik zou als vaste stand-in van Smurfin op de wachtlijsten moeten staan van Isabel Marant – want die zijn er. Maar niets van dat, ik vind ze niet mooi. Ik vind ze zelfs lelijk. Klittenband of veters, zwart of multigekleurd, hip of gedateerd, de liefde wil niet bloeien.

Ik maak geen vrienden met dit schrijven. Sterker, ik verpest mijn relatie met collega’s, vrienden en familie, want werkelijk iedereen loopt op het ‘hippe’ schoeisel. Vriendin T. verwent haar voetjes enkel nog met Isabel Marant- varianten, collega N. zweert bij de ‘fijne zolen’ en collega E. staat al maanden te trappelen om haar reeds bestelde Marant-paartje. Hoe erg ik ook heb geprobeerd me om te laten praten, blijf ik het er moeilijk mee hebben.

Hakken horen hoog, sneakers plat. Maar, verbaas je niet als je binnen twee maanden een geblondeerde dwerg ziet paraderen op hooggehakte sneakers, van Isabel Marant, want in een grijs verleden demonstreerde ik net zo fel tegen Uggs.

13 reacties tot nu toe

  • Ik ben er eigenlijk ook niet zo’n fan van. Ook al zijn ze hooggehakt, ze blijven er lomp uit zien.

    Comment door Elien, May 16, 2012 om 4:45 pm
  • Ik ben er ook geen fan van hoor! Échte pumps, dat zijn pas beauty’s!

    Comment door Esmay, May 16, 2012 om 4:47 pm
  • ze zijn wel wat lomp ja, maar wel ideaal! gelukkig heb ik look a likes gevonden bij topshop. minder lomp en toch hoog. i love it

    Comment door Chezzelia, May 16, 2012 om 9:11 pm
  • EINDELIJK! Ik vind ze ook niet mooi (tenminste, niet bij de meeste stervelingen, ik geloof dat Miranda Kerr ze nog wel rockte), maar ik heb nergens op ‘t wereld wijde web ook maar één slightly negatieve reactie erover gelezen! En daarnaast ben ik heel blij dat je weer stukjes schrijft, missed them!

    Comment door Laura, May 17, 2012 om 12:00 pm
  • Wat een verademing! Ik wordt gek van die futuristische klompen, ik vind ze vre-se-lijk!

    Comment door Michiel, May 17, 2012 om 7:39 pm
  • Ik vind die Betty modellen van Marant nog wel leuk, maar die Willow’s zo lelijk! Om maar niet te spreken van die nog leleijke knock-offs die nu overal in omloop zijn. Bah. Niet aan beginnen hoor Jamie! ;)

    Comment door Charley, May 17, 2012 om 9:07 pm
  • Halle-F*****-lujaaaaah!!

    Comment door Yael, May 18, 2012 om 9:16 am
  • Inderdaad sneakers moeten plat en hakken moeten hoog.

    Comment door Rhiannon, May 19, 2012 om 8:57 pm
  • Haha, goed stuk en leuk geschreven:) Hier nog zo een, ik kan er ook maar niet aan wennen. Ik denk dat ik hier nooit aan ga wennen…

    Comment door Inge, May 20, 2012 om 4:51 pm
  • Deze dwerg vind ze ook niet geweldig, ik vind ze wat lomp ogen.

    Comment door Jennifer, May 20, 2012 om 10:43 pm
  • Dankje Jamie! Ik vind die dingen net zo afschuwelijk en denk dat hier verandering in zal komen. Begrijp me niet verkeerd, bij Beyonce stonden ze geweldig ik was bijna om, maar toen zag ik ze weer in levende lijven en dacht ik nee, nee dit is het gewoon echt niet (denk dat Beyonce gewoon alles kan hebben). Dus ik deel je mening, hoe hip ze ook zijn ik blijf ze vre-se-lijk vinden.

    Comment door Jamy, May 21, 2012 om 5:44 pm
  • Hahaha wat een H.E.E.R.L.I.J.K. stuk! Ik herken mezelf er helemaal in! Ik vind ze ook gewoon zó intens lelijk… dit is een trend die ik aan me voorbij laat gaan. Vind je blog btw echt super, je schrijft heel leuk!

    Comment door Ivona Parsic, May 23, 2012 om 10:56 am
  • Ik ben het hier zo mee eens! Niks tegen sneakers hoor, maar hakken horen iets van elegantie uit te stralen en dat doen sneakers niet echt :p Ook fijn dat je niet alles wat ‘in’is leuk vind :)

    Comment door Lisa, June 15, 2012 om 8:39 pm