Switch To Mobile Version

Wanneer luchtig niet zo luchtig meer is

Het ene moment schrijf je over de nieuwste Prada tasjes, het andere moment denk je: waar ben ik mee bezig? Vandaag geen luchtige column.

Het gaat slecht met de gezondheid van een dierbare. En dat slaat in als een bom. Ik kan alleen nog maar eraan denken. Niets is leuk op dit moment. Zelfs Jan Kooijman laat me (tijdelijk) koud. Maar ook ’t redactionele werk lijdt eronder. Probeer ik een leuk modetekstje te schrijven, denk ik, wat maakt het uit dat pastel dé trend van nu is? Al draagt iedereen dieppaars met donkergroen, zal mij een worst wezen. En who cares dat shorts de nieuwe maxirok zijn? Zo lang je je zaakje maar bedekt. Of Anna Dello Russo, die wil zangeres worden. Opzouten.

Nee, ik ben er even niet bij. Dat bleek toen ik vandaag bij m’n vriend liep te jammeren. Iets met vrijwilligerswerk, Rode Kruis collectanten en anti-blog uitspraken. “Welke idioot houdt er nou een blog bij in haar vrije tijd? Alleen losers! Dierenambulances runnen, dat wil ik! Straatkatjes helpen en gewonde konijnen opereren. Voedselbanken en bingo-avonden organiseren.” Daarna scheen ik nog iets te hebben geroepen over leden werven voor Greenpeace. In het weekend.

Een dierbare in pijn of verdriet te zien is nooit fijn, maar het hoort bij het leven. Net als de onloochenbare pasteltrend, maar ook de gewonde konijntjes. Het is de natuur.

13 reacties tot nu toe

  • Och sweetie. Voor een knuffel hoef je straks maar naar rechts te kieken. X

    Comment door Nicole, February 22, 2012 om 7:15 am
  • Ahhhh lief Nicole, thanks!! XX

    Comment door jamievalerie, February 22, 2012 om 9:49 am
  • Ik wens je alle sterkte toe in deze nare periode en hoop ook dat het snel goed afloopt ^^!

    X

    Comment door Isabel, February 22, 2012 om 10:38 am
  • Sterkte Jamie!

    Comment door Esmay, February 22, 2012 om 6:13 pm
  • Het hoort dan misschien wel bij het leven, maar het blijft vreselijk, zeker als het zo dichtbij komt. Veel sterkte!

    Comment door Marieke, February 22, 2012 om 9:11 pm
  • veel sterkte. moge diegene en jij er snel bovenop komen.

    Comment door parisa, February 22, 2012 om 10:35 pm
  • Heel lief allemaal, dankjulliewel!!

    Comment door jamievalerie, February 23, 2012 om 12:33 am
  • Wanneer jij de dingen doet die je echt leuk vindt (bloggen, pasteltrends volgen), sta je waarschijnlijk sterker in je hooggehakte schoenen dan wanneer je “jammert”.

    En kun je dus qua steun ook meer voor je dierbare betekenen. Zo kan je het ook bekijken.

    Comment door Robert, February 23, 2012 om 3:13 pm
  • Heel veel sterkte! Je slaat je hier wel doorheen, focus op wat je gelukkig maakt. Liefs

    Comment door Yael, February 23, 2012 om 8:55 pm
  • Sterkte! Het komt wel goed!

    Comment door Paula, February 24, 2012 om 3:24 pm
  • Hoop dat je vrijwilligerswerk gaat doen, het is een goede zaak. Sterkte verder.

    Comment door spookje, February 25, 2012 om 4:09 am
  • Heel veel sterkte Jamie! Mooi geschreven stuk:) en inderdaad op zo’n moment denk je inderdaad who cares….dat de mint de trend word van dit seizoen bijvoorbeeld.

    Comment door inique, February 25, 2012 om 10:12 am
  • Deze dingen horen jammer genoeg ook bij het leven :-( Ik denk dat we allemaal liever hadden gehad dat we ons alleen druk hoefden te maken om de nieuwe trend. Hoe dan ook, ik heb zo’n idee dat je een sterke dame bent en jij je hier wel door heen slaat. Sterkte en een dikke knuffel!

    Comment door Niecy, February 28, 2012 om 1:16 am