Switch To Mobile Version

The Joke of Holland

Een jaar geleden schreef ik een brief aan John de Mol. Ik complimenteerde hem met zijn programma, The Voice of Holland. Ik was zo trots, maar nu schaam ik me. The voice of Holland is niet meer.

Vanavond moesten man candy Charly Luske, Rihanna-ish Sharon Doorson, Coldplay Niels en aardrijkskundeleraar Wouter TVOH verlaten, wat betekent dat lamlendige gevallen als harpmeisje Iris, een ADHD Paul Turner, ‘broertje van’ Chris Hordijk en nog iemand nog steeds in de running zijn om de opvolger te worden van Ben Saunders.

De man van wie ik de naam voortdurend vergeet is een wat oudere kerel. Ik weet dat hij lang, smoezelig haar heeft en moeilijke grimassen trekt tijdens het zingen. Verder zie ik hem altijd met een gitaar en betrap ik hem elke week op valse noten. Het volk houdt van hem, ondanks het regelmatig uitsteken van zijn tong tijdens het zingen. Ik kan niet eens zijn naam onthouden en zo iemand mag zich TVOH finalist noemen.

Dan heb je een voluptueus meiske. Iris. Ik hou wel van dikkerdjes a la Adele, maar met deze heb ik weinig raakvlakken. Ze speelt het meest sexloze instrument ter wereld: de harp. Iris zingt niet maar schreeuwt. Soms schreeuwt ze redelijk mooi, maar kippenvel krijgen blijft een moeilijke. Want zo smashing is haar stem niet. Zet je haar naast Glennis Grace blijft er niets van dat kind over. Tja, misschien die harp. En zo iemand mag zich TVOH finalist noemen.

Verder heb je nog Chris. Ik heb nog nooit iemand met zo weinig persoonlijkheid gezien. Zelfs Jerney Kaagman heeft meer pit. Het enige leuke aan Chris is zijn vriendin en zijn zus Lisa (Lois), en dán doe je iets verkeerd. Chris heeft ontzettend veel talent, maar wat heb je aan goede zang als je houding alles verpest? Bovendien versta ik geen woord van wat-ie zingt. De man trekt zijn mond nooit verder open dan 1,5 centimeter. Probeer dan maar een uithaaltje te fiksen. En zo iemand mag zich TVOH finalist noemen.

Tot slot heb je een hysterisch figuur: Paul Turner. De homo is een extravagante entertainer, waarvan je graag een concert wilt zien en niet horen. Hij zingt evengoed als ik – wat heel slecht is – en heeft bovendien in de vorige liveshow het mooiste nummer van anno 2011 weten te verkrachten (Somebody that I usted to know – Gotye). En oja, Paul is niet Nederlands. En zo iemand mag zich TVOH finalist noemen.

Verder heb ik nog een kleine suggestie. Het lijkt me beter dat de finale niet live wordt uitgezonden op Radio 538, maar op Skyradio aangezien er alleen Candlelight-worthy liederen de revue passeren.

Het belooft een spetterende finale te worden, met échte zang zoals je het nooit hebt gehoord. Echt, Beyoncé is er niets bij. Allemaal kijken, volgende week vrijdag om 20.30 uur: The Joke of Holland!

16 reacties tot nu toe

  • Om heel eerlijk te zijn, ik vind Iris stukken beter dan Sharon. Dat nummer die zij vanavond zong was echt niet om aan te horen. En Whitney-songs hoeft zij ook echt niet meer te zingen. Ik ben blij dat zij eruit is. Ik snap alleen niet waarom ERWIN door is..

    Comment door Diana, January 14, 2012 om 1:39 am
  • O ja Erwin, zo heet-ie!!

    Comment door jamievalerie, January 14, 2012 om 1:42 am
  • Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Zelf vind ik Iris veel beter dan Sharon, maar dat zal wel een kwestie van smaak zijn denk ik, want ja Sharon kan heel goed zingen, maar op de een of andere manier word ik er niet warm of koud van. Tijden de auditieronde vond ik Erwin echt te gek, maar het is elke week hetzelfde. En vanavond deed hij een nummer van Adele, grote fout als je het mij vraagt, Niels had zeker weten in de finale gehoord! Chris heeft misschien niet zoveel persoonlijkheid, maar zijn stem maakt veel goed en ik vind hem wel iets schattigs hebben. Ik ben fan van Charly, maar hij komt er wel. Sowieso! En Paul tsja, wat hem betreft ben ik het compleet met je eens!

    Comment door Florianne, January 14, 2012 om 2:29 am
  • hey als eerste ..Wat heb jij een coole blog .. raar dat ik t voor t eerst tegenkom .. keep it up ..ALs 2e Hoe is t nou MOGELIJK dat ik dat nr van GOTYE nooit heb gehoord , toen die stakker Paul t zong vorige week vond ik t vet coole MUZIEK.Vroeg me af van wie t origineel was , heb m net ff opgezocht en t is idd een vette plaat ! Is me vorig jaar helemaal ontgaan .. En als laatste nog ff over the voice ..Me aandacht is allang verslapt , eneige waaorm ik keek was die kleine israelier “guy” .Waar is hij gebeven dan ..? Dat was de enige die me is bijgebleven ..Dat zegt genoeg dacht ik

    Comment door Erik Geerling, January 14, 2012 om 2:59 am
  • ik ben het niet helemaal met je eens, helemaal niet eigenlijk maar ach; doesn’t matter

    Comment door Suzanne, January 14, 2012 om 11:08 am
  • Pfff zo gefrustreerd om een tv-show?

    Comment door Dewi, January 14, 2012 om 11:18 am
  • Nou Niels had inderdaad van Erwin mogen winnen, alleen gaf Angela duidelijk de voorkeur aan Erwin. Als zij net zo “laf” had gestemd als Roel, N & S en Marco had Niels wel in de finale gestaan en dat was niet wat zij wilde dus Angela prima gedaan (ook al vind ik Erwin niet interessant) Wat raar dat Marco ineens voor Iris is gegaan na altijd Sharon als zijn favoriet de hemel on te prijzen. Maar hoe Sharon Rihanna ter gehore bracht kon echt oprecht niet, brrrr! En dan Roel … zucht! Als hij ook 55/45 had gestemd was Wouter door! Toen Paul mijn lievelingsnummer van 2011 verkrachte was ik er gelijk klaar mee! Nooit geweten dat iemand dat nummer zo erg kon “zingen” (Jamie, heb je dit nummer in de versie gezien van een Australische groep op 1 gitaar?! Love it! Check YouTube)
    N & S … Tjah

    Comment door Niecy, January 14, 2012 om 11:38 am
  • Ben het helemaal met je eens!! Bizar dat Sharon & Charly niet door zijn.
    Ik vind het sowieso raar dat ze in een team met elkaar moeten strijden. Ze hadden beter alles bij elkaar kunnen doen.
    En dan had het voor kunnen komen dat een coach geen artiesten meer had. Maar So what? Dit is gewoon heel jammer :(

    Comment door Sharon, January 14, 2012 om 11:51 am
  • Helemaal mee eens, Charly Luske er uit voor Chris Hordijk is echt een schande! Sharon moest ook door, inderdaad. Maar ja, Charly komt er wel. Fingers Crossed.

    Comment door Paula, January 15, 2012 om 9:23 pm
  • hahhahahahahah geweldig en zoooooo mee eens !!!

    Comment door parisa, January 16, 2012 om 12:22 am
  • 110% mee eens !

    Comment door shady, January 16, 2012 om 12:23 am
  • Ik kijk zelf geen TVOH, maar volgens mij moest er even heel wat frustratie uit gegooid worden in deze column. Ik moest er om lachen!

    Comment door Tahnee, January 17, 2012 om 9:47 am
  • Ik kijk zelf geen TVOH, maar volgens mij moest er even heel wat frustratie uit gegooid worden in deze column. Ik moest er om lachen!

    Comment door Tahnee, January 17, 2012 om 9:47 am
  • hahaha……. Ik vind dit blog grappig