Switch To Mobile Version

Nederland niet klaar voor panterprint

Laatst een waanzinnige broek tegen het lijf gelopen. Zo waanzinnig, dat ik voor ik ’t wist de Bershka uitliep.

Zo hip zelfs, die broek, dat ik hem gebruikte voor de Jamie’s Blog fotoshoot. Ik voelde me als de koningin van de jungle met deze panterprint beauty. Een soepele stof, zwarte band op de heup, ietwat smal lopende pijpen, kortom, subliem.

Zo hip vond ik ‘m dus, dat ik de dag na de fotoshoot besloot mezelf in de pantalon te hijsen naar mijn werk. Dat niet alleen, ik combineerde er (minstens) 15 centimeter hoge hakken bij. Ook van de fotoshoot. Naar mijn denken was het setje compleet. Metershoge hakken, panterprint, golf in het haar, een chique colbert en gaan met die banaan. Nederland dacht daar echter heel anders over. Althans, ‘gewoon’ Nederland dat op een maandagmiddag door ons kikkerlandje zwerft en niks wilt weten van mode.

Op kantoor (lees: waar heel wat modepopjes rond fladderen) kon men de heftige broek nog waarderen. Hier en daar werd er een vijf seconden blik op mijn onderkant geworpen, maar voor de rest ging het prima. Kind doet de was. Van Beau Monde collega’s kreeg ik zelfs een bom van complimenten. Ik kon er niet genoeg van krijgen.

Op weg naar huis was het andere koek. Meneer op het perron wees naar de schoenen en lachte genadeloos. “Die schoenen!”, schaterde hij. Alle treingenoten bleven hangen met de ogen bij mijn catchy broek als een vastzittende LP. Bovendien haalden de plateau peep-toe pumps het slechtste bij de gemiddelde reisgenoot naar boven. Men kwam niet meer bij. Men had het niet meer. Dan ging het hoofdje naar rechts en werd mijn (blijkbaar) opvallend schoeisel gedeeld met de persoon naast ‘t lachebekje. Dat weet ik, omdat lachebek twee er soepel in mee ging en zo rustig mee grijnsde. De giechelende tienergezichtjes waren retestrak op mij gericht.

Zo zelfverzekerd dat ik de deur uit liep, zo neergeslagen ben ik nu. De luipaardprint wekt Veerkamp-grapjes op en is fluisteren in gezelschap waardig. En met hoge hakken trek ik ook geen volle zalen, maar prikkel ik enigszins melige smoeltjes.

Mijn wolkenkrabber hakken en gewaagde broek berg ik op en bewaar ik voor de dag dat Sylvie van der Vaart me uitnodigt op haar verjaardagspartijtje. Sylvie, die begrijpt dat pantergedoe wel.


Bookmark and Share

23 reacties tot nu toe

  • Nou Jamie, ik zag je zaterdag in Amsterdam met je geweldige broek en erg hoge hakken en ik vond dat je er FIERCE uitzag!! Zo is Nederland nou eenmaal; doe maar normaal dan doe je gek genoeg.. Laat je niet uit het veld slaan en blijf je ‘abnormale’ kleding lekker dragen, dan is het binnen de kortste keren voor ons allemaal de normaalste wereld om er iiets anders bij te lopen :) Keep up the good work!

    Comment door roxanne, October 27, 2010 om 8:52 am
  • Ik ben het met je eens Roxanne!
    Ik heb je niet gezien, maar ik vond die broek super op de foto’s! :)

    Comment door Marieke, October 27, 2010 om 9:11 am
  • wat onzettend jammer van al die neerbuigende reacties, ik zou zeggen gewoon lekker aan blijven trekken die broek;)!

    xoxo

    Comment door Nadine, October 27, 2010 om 1:10 pm
  • Ik ben het ook met Roxanne eens! Op de foto zag je broek er echt supergaaf uit! En die mensen zijn vast gewoon jaloers op je hskken, dat jij er wel op kan lopen en zij niet (ik tenminste wel!)
    Blijf gewoon dragen wat je zelf mooi vind, je hebt echt een geweldige stijl!

    Comment door Florianne, October 27, 2010 om 1:51 pm
  • Dat is het hele probleem met niet-modeminnend Nederland. Die snappen het gewoon niet. Ik bedoel als zij nu als Truus Doorsnee met een spijkerbroek, laarzen en een vestje door het leven willen omdat ze bang zijn dat als ze iets anders dan de massa aanhebben ze er niet bij horen ofzo? Dat is hun keuze, maar dan moeten ze niet die mensen uitlachen die wel weten wat stijl is. Zo.

    (Dus Jamie; gewoon doen! Staat echt geweldig!)

    Comment door Anonymous, October 27, 2010 om 1:57 pm
  • Dat is het hele probleem met niet-modeminnend Nederland. Die snappen het gewoon niet. Ik bedoel als zij nu als Truus Doorsnee met een spijkerbroek, laarzen en een vestje door het leven willen omdat ze bang zijn dat als ze iets anders dan de massa aanhebben ze er niet bij horen ofzo? Dat is hun keuze, maar dan moeten ze niet die mensen uitlachen die wel weten wat stijl is. Zo.

    (Dus Jamie; gewoon doen! Staat echt geweldig!)

    Comment door Bente, October 27, 2010 om 1:58 pm
  • Oooh dit is weer zó Nederlands, de mensen hier zijn ook niets gewend! Ik bedoel, bekijk eens de foto’s van het televizier gala; hoe die beroemde mensen er hier in Nederland op de rode loper uitzien is om te huilen. De gemiddelde BNN’er ziet eruit alsof ze net van de trouwerij van tante Anita zijn komen aanwaaien. Ten eerste, die schoenen van jou zijn prachtig en die broek is ook geweldig! Vaak is het afkraken van andere mensen, of uitlachen een teken van onzekerheid of jaloersheid. Blijf die mooie schoenen en leuke broek gewoon dragen, schijt aan wat alle Kikkerlanders vinden!

    Comment door Chloë, October 27, 2010 om 9:39 pm
  • ‘t staat je super dus waarom niet?
    die mensen zagen er zelf vast niet zo goed uit als jij ofwel?!
    xx

    Comment door Eva, October 27, 2010 om 10:28 pm
  • @ Roxanne Ha heb je mij gezien? Wat grappig!!! Goed om te horen dat jij m’n broek wel tof vindt ;) Dankje voor je leuke reactie!

    XX
    Jamie

    Comment door jamievalerie, October 27, 2010 om 11:05 pm
  • Haha @ Chloe wat een leuke comment, ‘tante Anita’ ;)

    Super bedankt allemaal, vind het altijd erg leuk als er intensief gereageerd wordt! You’re so funny!

    XX
    Jamie

    Comment door jamievalerie, October 27, 2010 om 11:06 pm
  • Naaah die schoenen zijn prachtig! En zo ‘apart’ zijn ze toch ook weer niet? Ik vind het een geweldige outfit! Moesten ze niet gewoon lachen om de domme reactie van die man?

    Comment door Lotte, October 27, 2010 om 11:25 pm
  • Ik vind het ook echt nergens op slaan.. maar ik leef met je mee. opschool zit iedereen me raar aan te staren omdat ik ook elke dag iets niet ‘standaards’ aan heb. Het maakt mij nu eigenlijk helemaal niets meer uit… Als ik het maar mooi vind.
    als iemand je aanstaart gewoon vriendelijk naar ze lachen en als dat niet werkt dan moet je maar lekker verwaand gaan kijken daar worden ze denk ik wel stil van.
    En doe gewoon lekker aan wat jíj mooi vind en vergeet wat de andere ervan vinden!!
    xNagina

    Comment door Nagina, October 28, 2010 om 12:00 am
  • ik heb ooit ergens een passende quote gelezen.
    Ik hoop dat jij ‘m ook leuk vind…:
    Fashion: ‘ me too’ , Style: ‘only me’

    Comment door Nagina, October 28, 2010 om 12:20 am
  • Als ik een man zou zijn.. zou ik je ten huwelijk vragen en je vragen die broek nooit meer uit te doen. Ik HOU van die broek :-D!! Wederom superleuke blog!

    Comment door Simone, October 28, 2010 om 10:15 am
  • Helemaal niks van aantrekken die mensen hebben absoluut geen verstand van mode, ik was toen ik die broek zag bij de foto’s van de shoot al verliefd en die hakken zijn geweldig!
    Maar misschien heb je gelijk, misschien kunnen ze het nog niet aan, maar daar moet dan snel verandering in komen haha en hoe kan dat ook anders dan gewoon lekker dit soort outfits te dragen en met je neus in de lucht langs, om niet te zeggen door, dit soort trieste en niets wetend over mode persoontjes te lopen

    Comment door Jamy, October 29, 2010 om 1:51 pm
  • Blijf alsjeblieft de broek dragen, het is superstoer, en supervet!

    Comment door Mirjam, October 29, 2010 om 10:33 pm
  • Ik vind altijd dat dames die bij station Hoofddorp in en uit staat stappen echt altijd super leuk gekleed zijn! Er zou een wedstrijd moeten komen, waar random vrouwen worden gefotografeerd op verschillende stations en dan kijken waar de meest fashionable dames zijn!

    By the way, verschil moet er zijn! Bljif gewoon je ding doen, rock those pants and shoes! Veel mensen die het aan zouden willen, zouden zich er waarschijnlijk ook geen raad mee weten.

    Comment door Serberry, October 29, 2010 om 10:46 pm
  • Je moet het als compliment zien dat die mensen die broek niet kunnen waardeerden!! Want kijk hoe al die suffe lui erbij lopen.. je wilt toch nie dezelfde style aannemen! Ik krijg ook constant blikken en rare opmerkingen naar mn hoofd (tis blijkbaar normaal dat vreemde mensen elkaar bekritiseren) maar fuck it.. ik ben er blij mee en weet dat de fashionminded peoples het ook mooi vinden.
    Alle meiden lopen tegenwoordig op uggs, legging en bontkraagje.. freaking boring! Ik vind t juist heerlijk als ik iemand tegen kom in een mooie outfit en er inspiratie uit kan opdoen (ik staat meer meiden na op straat ipv jongens zelfs) dus… blijven dragen die outfit!!! Het staat je heel goed!

    Comment door nathalie, November 1, 2010 om 7:22 pm
  • oooww ik heb nog wat toe te voegen aan mn reactie!
    vorige week was ik in de h&m. een heel klein schattig meissie (jaar of 5) koos een super mooie haarband uit (roze, veren, diamanten… de hele mikmak) en wilde die graag hebben. zei haar pappa: nee dat is toch geen gezicht, dan lijk je net een paashaas! kleine meid legde beteuterd de haarband terug.
    ik wilde die man helemaal verrot schelden! die kleine meid voelt zo jong al iets voor mode, heeft smaak ook nog en wordt gewoon keidhard de grond in gestampt door haar vader.
    terwijl ze op de leeftijd zit dat ze nu juist met leuke prinses-achtige accesoires kan rondlopen en dr smaak kan gaan ontwikkelen. maar nee.. het mag niet. en wedden dat ze over 20 jaar andere meiden gaat ‘uitlachen’ om hun kleding.. terwijl ze er stiekem zelf in had gelopen.
    dus ik moest actie ondernemen (in de naam van alle mensen die wel eens zijn uitgelachen om hun style). ik koop die haarband en ren de hele winkel door om het toch aan die kleine meid te geven met de boodschap dat ze lekker moet dragen wat ze zelf wilt en al heeulll fashionable is. helaas… kon dr niet meer vinden :(

    Comment door nathalie, November 1, 2010 om 7:41 pm
  • Wat een leuke reacties allemaal zeg, daar hou ik van!

    @ Nathalie Wat een verhaal, jammer dat je het meisje niet meer kon vinden! :(

    Comment door jamievalerie, November 7, 2010 om 6:13 pm
  • Ik ken het, dat mensen je gaan aankijken als je hoge hakken draagt of iets anders wat niet vaak in het straatbeeld voorkomt. Ik vind die panterprintbroek trouwens echt super mooi! I love panterprint!

    Comment door Roos, November 15, 2010 om 3:36 pm
  • die panterprint is echt heel mooi!!
    weet iemand waar je zo’n broek kunt kopen??

    Comment door alex, November 18, 2010 om 6:18 pm
  • Bij Bershka!