Switch To Mobile Version

Bad romance

Voor het eerst in m’n leven ben ik geditched, dismissed, afgeschreven, gedumpt, kortom: bij het grofvuil geplaatst. En dat valt niet mee als de man in kwestie bekend is. Hier het verhaal over mijn eerste – en laatste date reeks.

Het leek liefde op het eerste gezicht. Bovendien is hij knap, heeft hij gevoel voor humor, kan-ie zo’n pittig dametje als ik wel aan en is zijn leven dynamisch genoeg om het zaakje wat spanning betreft draaiende te houden. En dat hij bekend is? Dat zou mij niet in de weg staan, dat varkentje zou ik wel even wassen. Mooi niet, want na ‘t “het werkt niet” -scenario is geen RTL Boulevard of reclameblok nog veilig. Gelukkig kijk ik amper televisie.

Wel luister ik naar de radio, lees ik tijdschriften en surf ik wat af op het web. Ik zit er dan ook over na te denken om een Google kinderslot te installeren en een bepaalde naam te blokkeren. De radio wordt vervangen door een iPod en het afschaffen van tijdschriften is overigens beter voor de portemonnee.

Met dit voorval krijg ik de bijbehorende kneepjes van ‘being ditched’ al vrij snel onder de knie. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit zo vaak op mijn telefoon gekeken als nu. Heeft hij al gebeld? Mijn hoofd zit vol met onbeantwoorde vragen die ik als een volle mailbox elke dag netjes moet afwerken. Daarnaast slaan alle liedjes van Skyradio plotseling ergens op, daadwerkelijk elke tekst lijkt toepasselijk. Verder is mijn haat tegen appelmoes en champignons vergroot.

Uiteraard niet voor lang, want waarom zou ik er te intensief mee bezig zijn? Als een vent niet inziet hoe leuk ik ben, nauwelijks belangstelling toont of je aan en uit zet net als hoe dat gaat met een afstandsbediening en televisie. Is het ’t dan wel waard? Ik heb het een traan gegeven, vijf scheldwoorden en een goede nachtrust. De volgende dag is alles weer anders. Dan voel je je sterk, nog steeds wel gedumpt, maar zeker wel tof.

Natuurlijk hangen er ook voordelen aan daten en vervolgens gedumpt worden. Het is zo spannend en leuk dat je vergeet te eten. Zelfs na de lozing greep ik niet naar de chocoladereep. Ik krijg simpelweg geen hap door m’n keel. Daarbij komt dat je fraaie momenten koestert en het hele verhaal achter slot en grendel plaatst onder de titel, Bad Romance.

Conclusie, als meisje heb ik de clichés eens heerlijk afgewerkt. Eén: te snel vallen voor de charmes van een aantrekkelijke man. Twee: denken dat het een heftige romance is, terwijl hij het “we hebben elkaar een paar keer gezien” noemt. Drie: de telefoon opschonen. Natuurlijk had mijn bad romance als man ook een cliché: bindingsangst.

Daten? Nooit meer.

23 reacties tot nu toe

  • Potverdorie, nou maak je mij toch wel heel nieuwsgierig wie die man in kwestie is.

    Comment door Beaudine, June 2, 2010 om 12:25 am
  • Reactie: Zie boven. ;-)

    Comment door Linda, June 2, 2010 om 12:33 am
  • Who the hell is it?
    Heb ook een keer een bad romance gehad en ik ben er eigenlijk nog steeds niet overheen: de hufter. Mannen……

    Comment door Floor, June 2, 2010 om 12:48 am
  • Geweldige blog weer.. had niet anders verwacht haha..
    Maarre.. nu ben ik natuurlijk wel erg benieuwd wie de bekende man in kwestie is haha… X

    Comment door Whitney, June 2, 2010 om 12:54 am
  • Like she’s ever gonna tell.. is jou geheimpie Jamie!
    alhoewel ik een heul donkerbruin vermoeden heb.. Leuk geschreven meid! Ook al is t een minder leuke ervaring.. En ik (uhm.. Loesje) zeg altijd maar zo: liever een blauwtje lopen dan een groentje blijven.. Op dategebied! Thnx for sharing gurl keep ur head up! Die sukkel is je niet waard hoor, tsss. Je bent veel meer waard!

    Comment door Lotte, June 2, 2010 om 1:13 am
  • Das gemeen, nieuwsgierigmakend. Ik ga vanavond wel Boulevard kijken ofzo ;)

    Heel veel sterkte met je liefdesverdriet, dat wel!

    Comment door Laura, June 2, 2010 om 7:37 am
  • Goede blog! Hij weet niet wat hij mist!!! Sukkel! Next. Wentworth Miller? ;)

    Comment door Kim, June 2, 2010 om 9:03 am
  • Hmm, appelmoes en champignons, is dat een hint? Ben wel benieuwd wie de bad romancer is!

    Comment door D., June 2, 2010 om 10:53 am
  • I know what you mean girl!!
    Ik zit nu na een jaar weer in de dating scene.

    En zoals mijn moedertje altijd zegt er zijn meer huizen dan kerken.

    Xoxo

    Comment door Lo, June 2, 2010 om 11:05 am
  • Ik HAAT mannen met bindingsangst. Kan het woord niet meer horen. Weg ermee!
    En jij sterkte natuurlijk, maar dat komt wel goed. Je bent geweldig en fabulous, dus ehh… HIS LOSS!

    Comment door Marieke, June 2, 2010 om 11:56 am
  • Er zwemmen meer vissen in de zee he! dus jou ‘ware’ man komt echt nog wel! En goed dat je je verdriet niet weg eet of weg drinkt, wat je vaak ziet! Gewoon gezellige dingen doen en blijven bloggen zodat je het snel vergeet en je dit af kunt sluiten.

    Liefs Fem

    Comment door Femke, June 2, 2010 om 12:04 pm
  • Leuke column weer. Bekende mannen weten zich wel vaker niet te gedragen, screw him!!!!! Er zwemmen inderdaad meer vissen in de zee. Jammer voor hem!
    x

    Comment door Pris, June 2, 2010 om 1:24 pm
  • Het is toch nog niet zo heel lang uit met je ex? Ik heb het ook nog niet zo heel lang uitgemaakt (in Le Baron, weet je mijn bericht nog?) en ik moet er eigenlijk nog niet aan denken om te gaan daten. Ik vind het knap dat je daar voor open staat na een lange relatie! Hoe heb je deze bekende man leren kennen?

    Comment door Claudia, June 2, 2010 om 3:32 pm
  • He Claudia! Hoe is dat afgelopen? Gaat-ie goed?

    Mijn relatie is al een tijdje uit, heb alleen laatst pas een column erover geplaatst. Het helpt namelijk om van je af te schrijven! En ze zeggen dat de beste manier om over iemand heen te gekomen een nieuwe vlam is. Alleen niet in dit geval, als die vlam ook weer dooft ;) Ben er nu dan ook klaar mee! No more dates, ever.

    Succes meid, hoop dat ‘t goed afloopt!

    XX

    Comment door jamievalerie, June 2, 2010 om 3:36 pm
  • tis net als met een kater, de ochtend na het feest zweer je nooit meer te drinken.. tot zich weer een leuk feestje aandient! dat daten komt echt wel weer en tot die tijd lekker tijd voor jezelluf! All the single ladies, all the single ladies!! (hoor daar zelf niet bij, maar ik kan me helemaal inleven!

    Comment door Lotte, June 2, 2010 om 4:06 pm
  • Genoeg mannen die jou willen en leuker zijn dan hem! Zo bijzonder was hij niet :p
    Nee, daar kan ik natuurlijk niet over oordelen, maar ik weet wel dat je een prachtmeid bent en hier over heen komt.
    Gewoon leuke dingen doen met je vriendinnen en open blijven voor nieuwe dingen in je leven, want daar leer je van.
    Net zoals je hier van hebt geleerd (hoop ik).

    Comment door Stefanie, June 2, 2010 om 6:34 pm
  • Heel herkenbaar. Niet reageren is bijna net zo erg als ‘Vind je heel leuk, maar wel vriendschappelijk..’

    Comment door Bente, June 2, 2010 om 6:48 pm
  • Wie is het??
    (haha sorry kan niet laten om het toch te vragen.
    Waylon? Oké nu even serieus.
    Wie het ook is. Hij is jou blijkbaar niet waard.
    Don’t give up your trust in the hole man kind.
    Er zitten genoeg leuke mannen tussen die staan te springen om op date te gaan met jou!

    Comment door Kimberley, June 2, 2010 om 8:27 pm
  • Is het valerio haha ? hij heeft namelijk humor wat je zelf ook zegt.. je kan hem horen op de radio en het is wel een bekende jongen x

    Comment door parisa, June 2, 2010 om 9:06 pm
  • haha ik dacht ook Valerio :$

    Comment door Anne, June 3, 2010 om 12:59 am
  • haha ik dacht Waylon
    wie het ook is, he’s not worth it.

    Comment door Marlyn, June 3, 2010 om 8:42 am
  • Pleaaaaaase Jaim! Tell us!

    Comment door Mannie, June 3, 2010 om 9:31 pm
  • Waylon

    Tussen jouw en Valerio was er tijdens het interview geen chemistry. Waylon daarentegen..