Switch To Mobile Version

Zeven weken in New York

Ik sta op in de morgen en zie dat mijn vlucht is geannuleerd, wat zorgt voor een dubbel gevoel. Aan de ene kant een mooi excuus om langer in een bruisende stad te blijven. Maar aan de andere kant…

Gestrand zijn gaat niet alleen over rozengeur en maneschijn. Het zit zo dat ik maandag gewoon weer aan het werk moet. Dit meisje heeft zo haar verantwoordelijkheden. En dan nog het allerergste: ik ben genoodzaakt een belangrijke regel te overtreden. Namelijk het recyclen van een outfit. Dit kan toch niet waar zijn? Vreselijk voel ik me eronder. Die strepen heb ik nu wel gezien en die leatherlook broek en legging verscheur ik het liefst.

Waag het niet om het verhaal op te halen dat er in andere landen kinderen zijn zonder kleding, want daar trap ik niet in. Ik heb al de hele week hetzelfde colbertje aan, het komt m’n strot uit. En hoewel ik normaal altijd teveel kleding meeneem ‘voor het geval dat’, besloot ik dat dit keer niet te doen. Ik ga toch maar voor twee dagen, dacht ik zo. Die twee dagen kunnen nog wel eens heel lang gaan duren.

Ik ontvang zelfs een eng telefoontje. “Jamie, ik heb slecht nieuws voor je. De vliegtuigmaatschappij zegt dat het nog wel eens zeven weken kan gaan duren.” Eerst begin ik nog te lachen. Totdat hij me erop wijst dat dat geen pretje is. “Zo fijn is dat niet hoor. Je zit zeven weken zonder kleren en je hebt je verantwoordelijkheden.” Shit. Hij heeft groot gelijk. Dat colbertje en ik kunnen echt niet zeven weken door een deur. Dat kan op een heftige ruzie uitlopen. Misschien zelfs een relatiebreuk. En verblijven in dat prachtige hotel zal ook niet een eeuwigheid duren. Bovendien zal de spaarpot in zeven weken niet lang overleven. Ik zie mezelf al een bijbaantje nemen in een vies restaurant of drummen bij de subway.

Gelukkig is er al een testvliegtuig de lucht in om de lucht boven Nederland te testen. Dat komt wel goed. Tot die tijd hang ik nog wat rond in Soho, breng ik een bezoekje aan Times Square, lees ik de Amerikaanse Vogue in Central Parc, zoek ik de voordeur op van Carrie’s appartement en schuif ik nog wat New Yorkse fashionista’s voor de lens. Ik ben immers nog steeds in de running om Alicia Keys en Lady Gaga rond te zien lopen.

New York? Ik blijf hier nog wel even.

Hieronder natuurlijk weer een filmpje! Over hoe snel dat toch kan gaan, dat Amerikaan worden. (Filmpje niet te zien? Klik hier!)

Jamie vliegt op donderdag 15 april naar New York om de fotoshoot van Benetton bij te wonen. Het hele (korte) tripje houdt ze je op de hoogte van haar bevindingen in The Big Apple. Van 15 april t/m 18 april dus extra columns!

22 reacties tot nu toe

  • Oooh, zeven weken is een beetje teveel van het goede! Maar ik zou niet te veel stressen, op het internet staat dat morgenochtend 8:00 uur Schiphol weer open gaat. Ik hoop het tenminste voor je, en voor mezelf; mijn ouders zijn op vakantie, zitten nu ergens in Columbia en gaan morgen met de cruise naar Venezuela en dan weer terug naar Aruba en komen volgende week zondag terug. Hopen dat dan de piloten het weer aandurven want ik wil niet nog langer voor mijn grote broer moeten voorzien van eten en schonen was. Waar is de emancipatie gebleven? :)

    En je schrijft heel leuk! Liefs, Claudia.

    Comment door Claudia, April 17, 2010 om 9:38 pm
  • Claudia, wat een leuke reactie bedankt! Hoop ‘t ook en natuurlijk ook voor jou dat ze snel terug komen ;)

    xx
    Jamie

    Comment door jamievalerie, April 17, 2010 om 9:47 pm
  • whahahhahahahahaha chick ik ga zoooo stuk om jou!!!! hahahahhahaah egt jaimie gwn! love it!

    en zooo stom jaim… k dacht net ooooh straks zie k je in NYC ! maar toen dacht k neeeeeee son think smart! if she cant fly back i cant fly EITHER! oh my god! im like all stressed out and stuff you know!

    Comment door sonya, April 17, 2010 om 9:49 pm
  • Waatttt…Jaimpjeeee…ruilen? Ik wil wel 7 weken gaan hoor.
    IK ben zelf net een weekje terug en mis het onwijs en mijn vriendjes daar ook. Ik zou niks liever willen dan nu daar zijn.

    Geniet van alles en ..oja..ben je al naar Century 21 gegaan? DOEN DOEN DOEN!…haha..

    Tot snel!

    Comment door Natascha, April 17, 2010 om 10:01 pm
  • Aaaaaah hilarisch! Totally love your guts. Of hoe je dat ook zegt (:

    Comment door Lisa, April 17, 2010 om 10:09 pm
  • meid wat heb je t leuk!
    je bent vast eerder terug dan verwacht, langer in NY blijven.. wow! snap dat t ook vervelend is hoor! en maak jij je over je outfits nou maar geen zorgen you look like totally fabulous! enjoy!

    Comment door Lotte, April 17, 2010 om 10:15 pm
  • Your English is very good. Me like! But don’t get the attitude of the American. Het komt goed in ieder geval! And you look great!

    Comment door Stefanie, April 18, 2010 om 12:41 am
  • Jaim!OMG!

    Wat een spanning en sensatie!
    And yeah… this is what they call and emotional rollercoaster.

    Twee gedachten wisselen elkaar constant af:

    Jamie 1) Ik wil 100% opgeslokt worden door the fabulous NY-life (zonder gerecyclede outfits weliswaar ;-))
    Jamie 2) When can I go home!!!!!!!

    Hmmm…That’s some heavy stuff, girl!

    On that note…1 wijs advies van Dali:
    enjoy your New York-adventure… this is history in the making! And your part of it!

    By the way… I’m like soooo loving the accent!

    Kus,
    Dali (ik zal voor je duimen, schat)

    Comment door Dali, April 18, 2010 om 6:10 pm
  • 7 weken!! hmm budget shopping dan maar?
    wallmart clothes trying to make those fashionable ;p
    Upload snel meer ;o

    Comment door An, April 18, 2010 om 6:21 pm
  • ps Stree peek @ NY ?

    Comment door An, April 18, 2010 om 6:21 pm
  • Lieve Jamie!

    Wat een geweldig filmpje!!! Good luck in NY.

    X

    Joyce (INholland)

    Comment door Joyce, April 20, 2010 om 10:20 am
  • Ben je al heel terug? Of zijn jij en je colbert nog steeds de straten van New York aan het trotseren?

    Liefs, Tat.

    Comment door tat., April 21, 2010 om 3:30 pm
  • Erg leuk geschreven! Ik had even een praktisch vraagje aan jou. Welke camera heb je en welke lens gebruik je daarbij :)? Bedankt alvast voor je antwoord!

    Comment door Sofie, April 22, 2010 om 9:15 am
  • HAHAHAHA I’m laughing so hard darling !
    you are soooo cute, miss you here <3

    Comment door Mauri, April 24, 2010 om 5:31 am
  • Sure youre happy to be back :-D Just made it back to london myself today, hope to be in holland next week. let me know if u up for a drink . Kisses !!

    Comment door Celientje, April 26, 2010 om 8:37 pm
  • @ Celientje He girl! Let me know when you’re in Holland, I’m definitely up for a drink! Email your number? jamie@jamiesblog.nl

    xx
    Jamie

    Comment door jamievalerie, April 26, 2010 om 9:15 pm
  • Bedankt voor al jullie toffe reacties! Ik ben sinds vorige week donderdag veilig terug in Nederland. Maar daar ga ik natuurlijk nog wat over schrijven. Column volgt!

    XXX
    Jamie

    Comment door jamievalerie, April 26, 2010 om 9:16 pm
  • HAHAHAHAHA Jij doet mij niet alleen denken aan JLO maar ook eens aan JAYZ!!!! hahahaha COOL JAIM!! Xx

    Comment door Janet, April 28, 2010 om 12:08 am
  • @ Janet

    Haha hoezo aan Jay Z dan?

    Comment door Jamie, April 28, 2010 om 10:27 am
  • Het was fijn om een lotgenoot te hebben en je via Twitter te volgen. ;)

    Comment door Marieke, April 28, 2010 om 10:58 am
  • Misschien een beetje een heeele late reactie, maar bedankt allemaal! Vooral Sonya, Eddie en Dalida!

    @ Sofie, ik gebruik een vaste lens van Canon (50mm dacht ik) en diafragma van 1.8. Hoop dat je er wat aan hebt!

    XX

    Comment door jamievalerie, May 13, 2010 om 12:47 pm
  • haha great video! love your blog
    alleen wolk in het amerikaans hahah so funny :)
    xo http://www.lefashionfox.blogspot.com

    Comment door Quirien, May 18, 2010 om 2:21 pm