Switch To Mobile Version

The Hangover

Een week geleden bezocht ik bioscoophit The Hangover. Vanwege de tijger in de trailer én omdat ik Bradley Cooper authentiek snoepgoed vind. Maar ondanks het feit dat ik continu de slappe lach had, vraag ik me af of het wel zo verstandig was om een rasechte mannenfilm als deze te hebben bezocht. De film kan immers voor wat onzekere momenten bij de vrouw zorgen.

Het is namelijk zo dat een film als The Hangover het gedrag van de meeste mannen perfect weergeeft, maar dan overdreven uiteraard. Ik zat in de bioscoop met mijn eigen vriend die ik af en toe stiekem bespioneerde op rechts. Ik neem aan dat hij zichzelf compleet herkende in de film, want hij heeft vaker gelachen dan stil gezeten. Vooral bij de beelden van het net wakker worden na de wilde vrijgezellenavond stuiterde hij zowat z’n bios-stoel af. Ook voelde ik dat hij bij het stukje van de zeurende vriendin eigenlijk iemand zocht van het mannelijk geslacht om ‘m aan te tikken.

Gek genoeg was ik verdomd stil na het verlaten van de bioscoopzaal. Mannen zijn erg. De film was gewoon een keiharde bevestiging! Zo zijn mannen altijd anders met hun vrienden dan wanneer ze met hun liefje zijn, veel extremer en drastischer. Ook zodra hen de kans wordt geboden zich ladderzat te zuipen, laten ze er geen gras over groeien. En als gevolg van het ladderzat zijn gebeuren er altijd dingen als (vaak onverklaarbare) verwondingen oplopen, zoek raken, misschien inderdaad een tand kwijtraken (al is het maar een stukje tand), maar in ieder geval het lijden aan compleet geheugenverlies. Bovendien worden wij vrouwen altijd afgeschetst door de man als jaloerse controlerende politieagentjes. ‘Hoe laat ben je dan thuis?’ ‘Met wie ben je? Zijn er ook meisjes?’ ‘Waar ga je naar toe?’ I admit, typische vrouwenvragen! Het liefst in de vorm van een telefoongesprek. Maar wij vrouwen weten heus dat er gekke bekken worden getrokken tijdens zo’n gesprek.

The Hangover groot 

Op dat moment denk ik gewoon eraan hoe wij vrouwen de man wel degelijk in onze macht hebben. Alleen al bij het testen van de man, hoe ongelooflijk voorspelbaar en makkelijk hij toch is, winnen we ons zelfvertrouwen terug. We voorspellen van te voren hoe ‘hij’ zal reageren of handelen en zodra de voorspelling exact uitkomt, hebben wij ons welverdiende lolletje wel gehad. Dat gaat ongeveer zo: ‘Let op: hij is vast en zeker bezopen. Wedden als ik niets van me laat horen, dat hij me ’s nachts belt met de woorden: “Schatje ik mis je zo, hou je nog wel van me?”’ Rond vier uur ‘s nachts rinkelt dan inderdaad de telefoon. Hij is weer alleen dus stoer-doen-e-rij is dan uit den boze. ‘Schatje hoe was je avond? Ik mis je zo. Hou je nog wel een beetje van me?’

The Hangover: top mannenfilm en de ultieme bevestiging voor vrouwen van het onverantwoordelijke, maar toch lieve gedrag van mannen. Nu in de bioscoop.

22 reacties tot nu toe

  • haha.. ik ging helemaal stuk, je moet ook niet naar mannenfilms gaan, mannenfilms zijn voor de dudes onderling.

    Ik moet eerlijk bekennen dat ik helemaal stuk ging bij dit stukje
    “Ook voelde ik dat hij bij het stukje van de zeurende vriendin eigenlijk iemand zocht van het mannelijk geslacht om een ‘box’ te geven.”

    te hilarisch ik zag Alain gewoon voor me zoekend naar Daniel.. hahaha..:)

    Comment door Anonymous, June 24, 2009 om 1:09 pm
  • ehm.. dat was ik! just in case you were wondering ;)

    Comment door Luc., June 24, 2009 om 1:11 pm
  • Hahahaha ja overigens echt een super leuke film, alleen dus met ‘bijwerkingen’ hahah

    Comment door jamievalerie, June 24, 2009 om 1:12 pm
  • Oja nog even dit: inderdaad Alain zocht echt naar iemand, een vet enthousiast gezicht en toen zag hij mij, keek hij echt zo van: oei nee laat maar zitten.. Het was overigens zijn voorstel om naar The Hangover met mij te gaan, dat dan weer wel ;) Misschien wilde hij me een aantal dingen duidelijk maken over dudes hahaha…

    haha ja ik vroeg me al af wie dat was ;)

    Comment door jamievalerie, June 24, 2009 om 1:13 pm
  • Haha erg leuk

    Comment door Gwen, June 24, 2009 om 7:03 pm
  • wat een geweldige blog weer, ik heb TE hard gelachen gewoon. Mijn man zat naast me echt te denken dat ik stemmen hoorde ofzo.. maar goed, laat hem maar denken… ;)

    Comment door liz, June 25, 2009 om 9:16 pm
  • Hahaha leuk om te horen zeg! Dankjewel :)

    xx

    Comment door jamievalerie, June 27, 2009 om 9:45 pm
  • Nou nu laat je me twijfelen hoor! Ik zou deze week naar die film gaan met een vriend maar of dat nou zo’n goed idee is. Ik moet niet aan dat “box-moment” denken. Want ik zou hem echt vragend aankijken, hahaha = D Kijken of ik hem kan overhalen om naar “The Proposal” te gaan.

    Comment door Niecy, June 28, 2009 om 10:55 pm
  • Hahaha nee je moet wel gaan, het is een leuke film om te zien als vrouw zijnde..

    xx

    Comment door jamievalerie, June 30, 2009 om 5:36 pm
  • HOE DE FAK KAN JE DEZE FILM NIET HELEMAAL DE SHIT VINDEN? Ik was danwel met mn beste dudes erheen geweest, maar zelfs in mn eentje had ik schaamteloos liggen brullen in de bios. The Hangover is de beste komedie OOIT gemaakt. Deze film voor het eerst zien is alleen te vergelijken met de eerste keer dat je Eddy Murphy met Raw of Delirious voor het eerst ziet. Het is misschien appels met peren vergelijken, maar als je een piemel hebt ga je er net zo hard om stuk. Vrouwen moeten gewoon accepteren dat er in elke man een kleine dude leeft die dronken wil worden, dingen wil slopen en shit uithalen die mooie verhalen voor later oplevert. Dan zijn wij ook in staat te accepteren dat er in elke independent woman een klein prinsesje leeft die gewoon af en toe vertroetelt wilt worden door haar dude.

    Comment door Anonymous, July 2, 2009 om 9:55 am
  • ^^^O shit was vergeten mn naam erbij te zetten. ^^^

    Comment door Willem, July 2, 2009 om 9:57 am
  • James, geniaal dat je over deze film hebt geblogd. Dit is serieus de eerste film ooit waar ik 2x naar toe ben geweest in de bioscoop. Na het lezen van jou stukje, maar ook tijdens mijn tweede bezoek begon ik me ook steeds meer te realiseren dat het een typische mannenfilm is. Toch gek dat ik em daar als man 2x voor moest zien ;-).

    Succes met bloggen en gewoon doorzetten, die site komt er wel. Net als mijn Birkenstocks, ik moet nog ff wachten tot volgende week want dan schijnen ze weer binnen te zijn. Patience is sooo my new mantra ;-).

    Tot snel!

    x

    Comment door Gijs, July 2, 2009 om 2:57 pm
  • Ik ben naar de film geweest! Hij was echt serieus HARDSTIKKE leuk! Uit eindelijk heb ik gewoon harder zitten lachen dan die vriend van mij. Ik dacht echt bij mezelf .. dat mannen zulke RARE dingen kunnen doen hahaha = D

    I guess .. thnQ for the tip!

    Comment door Niecy, July 5, 2009 om 12:27 pm
  • thanks!

    Comment door jamievalerie, July 8, 2009 om 4:26 pm
  • haha @ Niecy goed dat je bent gegaan, ik wil nog wel een tweede keer gaan… In ieder geval aanschaffen zodra hij op DVD is

    Comment door jamievalerie, July 8, 2009 om 4:27 pm
  • Hahhaahha Willem ik vind de film ook de shit!!! Ik ging alleen wat dingen van GUYS wat meer begrijpen en was er plots helemaal stil van hoe erg alles klopt ;)

    Comment door jamievalerie, July 8, 2009 om 4:28 pm
  • Hi Gijs,

    Inderdaad, naar deze film wilde ik ook een tweede keer gaan, maar het is er nooit meer van gekomen.

    Hahaha ja je kwam er pas daarna achter, omdat die gekke mannenacties natuurlijk normaal zijn in de ogen van mannen ;) Die zien dat in de eerste instantie niet joh, die liggen gewoon alleen maar in een deuk!

    Thanks voor je reactie en inderdaad mijn site wordt steeds groter en jouw Birkenstocks komen volgens ook steeds dichterbij ;)

    Spreek je snel!

    xx

    Comment door jamievalerie, July 8, 2009 om 4:30 pm
  • Zeker, sterker nog: ik heb ze nu aan :-D.

    Tot snel!

    x

    Comment door Anonymous, July 8, 2009 om 4:36 pm
  • @ Gijs, wat goeddddd!!

    Comment door jamievalerie, July 8, 2009 om 9:57 pm
  • awuuhwahuaw dope blog,

    die filmm kiert mij! kwas ook met vrouwtje en ze schaamde zich voor mij! ik lachte mijn longen eruit!! ahaha alain zocht me.. ben benieuwd wie dat de vorige reactie heeft geplaatst!

    toedeloeee maddafakaaaaaassss ! agahaha

    Comment door Dtune, August 3, 2009 om 6:54 am
  • Hahaha thanks! Maddafakaaaass, die Chinees is echt hinderlijk, maar wel grappig haha.

    Ja Alain zocht je ;) Die vorige reactie (waar jouw naam in stond toch?) was geloof ik van Luciano, denk dat je die reactie bedoelde?

    Comment door jamievalerie, August 3, 2009 om 9:41 am