Switch To Mobile Version

Oh my god, they killed Scofield!

Geen enkele aflevering heb ik gemist, vier seizoenen lang stond ik achter mijn vent Michael Scofield. Ik vond het zelfs geen probleem dat ik hem al zoenend moest bezichtigen met zijn liefje Sarah Tancredi. En toch besloten de makers van Prison Break er net zoals bij elke aflevering een rot einde aan te maken. Ik snap nog steeds niet waarom het zo moest gaan.

Het is namelijk zo dat Michael Scofield, mijn televisie held, de perfecte man, mijn prins op het witte paard, in alle vier seizoenen van Prison Break flink wat kogelschoten heeft weten te mijden. En zelfs als hij werd geraakt, kwam hij er weer bovenop. Wat bezielde hen dan om zijn leven in de laatste aflevering te beëindigen? Wat dreef hen om de meest perfecte man op aarde zo tragisch om het leven te laten komen? Nota bene door middel van zelfmoord! En ook al zou Michael geen zelfmoord hebben gepleegd, zou hij volgens het script toch niet lang meer te leven hebben gehad door een zeldzame ziekte.

Daarnaast heeft mijn lieve Michael in de gehele Prison Break looptijd in drie verschillende gevangenissen zijn dierbaren, plus zichzelf, keer op keer weten te laten ontsnappen. Dat hield dus in dat het superbrein van Scofield elke keer de pistolen, messen, martelingen en gevechten heeft weten te overleven, maar in de laatste aflevering kon hij er plotseling niet meer tegen? Belachelijk!

Michael Scofield grootBehalve dat ik boos ben dat mijn enige houvast, Michael Scofield, er niet meer is, heb ik ook enorm veel verdriet. Bij het kijken naar Michael’s afscheidsfilm te zien in de aller laatste aflevering, hield ik het dan ook echt niet meer droog. Of bij het zien van Michael zijn graf, wist ik niet hoe snel ik naar de tissue doos moest grijpen. Hoe konden de makers mijn kanjer om het leven brengen? Aan welk ander rolmodel moet ik mijn vriend nu spiegelen? Welke serie moet ik elke dinsdagmorgen downloaden? Moet ik het in het vervolg slechts met de oude beelden van PB doen en deze telkens opnieuw afspelen? Zal ik dan nooit meer genieten van de sexy, bedenkelijke en mysterieuze blikken van Mikey?

Nee, ik weiger. Michael’s vader en moeder wisten plotseling uit de dood op te staan, Sarah Tancredi bleek out of the blue nog in leven te zijn, terwijl haar hoofd toch echt in een doos lag. Bovendien zijn alle slechteriken in Prison Break honderd maal weer tot leven gebracht. Zo was Kellerman niet dood te krijgen, heeft The General de doek pas de ring in gegooid toen hij de doodstraf kreeg en zelfs T-Bag is nog steeds in leven! Ik vertrouw op de makers van Prison Break. Voorlopig zal ik het doen met Peter Petrelli (Heroes), maar geloof me, Michael Scofield is alive.

33 reacties tot nu toe

  • Je haalt de worden uit mn mond !

    Comment door parisa, June 2, 2009 om 4:27 pm
  • Whahaha obsessed.
    Maar ey Jaim, je snapt wel dat niet alle mensen zo ver zijn. Dus je hebt het net verpest voor veel mensen door te zeggen hoe het eindigt whahaha!!

    Comment door Stefanie, June 2, 2009 om 5:38 pm
  • Hahahahhaaha dat zijn geen echte diehard PB fans en tja dat krijg je ervan als je sloom en traag bent :p

    Comment door jamievalerie, June 2, 2009 om 5:39 pm
  • bedankt! heel erg bedankt voor deze MEGA SPOILER!
    ik was tijdelijk gestopt bij aflevering 19.. ik ga het nu niet eens meer afkijken..

    je wordt vriendelijk bedankt..
    i hope you grow fat, and loose all your hair..

    Comment door Luc., June 2, 2009 om 9:32 pm
  • Heel erg mega super erg super super graag gedaan!!! Wie stuurt je om te lezen? :p

    People really need to get up to date here… hahahahaha

    FYI ik ben juist afgevallen hihihi en die opmerking over m’n haar heeft me zeker wel geraakt. Zonder mijn haar kan ik niet leven. You’re mean!!

    Comment door jamievalerie, June 2, 2009 om 9:39 pm
  • Jaimie ik denk dat je the final prison break nog niet heb gezien =).. sarah vast komt te zitten en dan micheal der voor een laatste x gaat redden ? :P

    Comment door Cedric, June 3, 2009 om 1:25 am
  • Jawel die heb ik wel gezien.. Vandaar ook m’n blog toch? Het zelfmoord plegen… het afscheidsfilmpje..

    Comment door jamievalerie, June 3, 2009 om 8:17 am
  • Idd, volgensmij was je niet verplicht het te lezen dus het lag in je eigen hand om op de hoogte te blijven.

    Daarnaast schrijft Jamie leuke en actuele blogs en dat had je al moeten weten aangezien je lid ben van haar blog, dus blijf ACTUEEEL and things won`t be spoiled!!!!… and don`t be so mean to her!!!

    Jaim, je haar is prachtig en zal prachtig blijven :), daar zorg jij wel voor right.
    Keep up the good work with ur blogs…:)

    Groetjes

    Comment door Missy, June 3, 2009 om 12:13 pm
  • Sjonge jonge jonge.. wat een boze reacties weer..

    Prison Break was al lang niet meer wat het was.. ik ben na season 2 gestopt.. en dat hadden zij ook moeten doen!!

    Comment door Alain, June 3, 2009 om 10:27 pm
  • Maar volgens mij zijn mensen niet echt boos hoor? Het is toch allemaal een leuk grapje?

    Comment door jamievalerie, June 3, 2009 om 10:28 pm
  • Hey Jaim,

    Die man is nu wel dood hoor :P
    Net als ik wist je ook wel dat er iemand dood moest die de hoofdrol had in deze serie!

    Het blijft een top serie die de spanning wel weet te houden 4 seizoenen lang :P

    He’s dead believe me :P(K)

    Diomaro

    Comment door Diomaro, June 4, 2009 om 5:49 pm
  • Hey mop,

    I know he’s dead, maar ik doe m’n ogen ervoor dicht. Ik doe gewoon net alsof er niks aan de hand is: Scofield is alive!!

    En anders besluiten ze over een tijd dat z’n zoontje is opgegroeid en dan begint alles weer opnieuw samen met LJ, hoe vind je die? hahaha

    xx
    R.I.P. Dear Michael

    Comment door jamievalerie, June 4, 2009 om 5:51 pm
  • shit neeeee, ik moest aflevering 23 en 24 nog zien en nu weet ik het einde al.. ik wist al dat ie dood was maar niet hoe, shit!

    stom eind !

    Comment door Eva, June 6, 2009 om 12:10 pm
  • Heb zooo veel tranen gelaten omdat mn schatje er opeens niet meer was!

    Comment door Maaike, June 7, 2009 om 7:22 pm
  • Ik volg Prison Break al een tijdje niet meer. Vond het te veel worden eigenlijk, maar hij was toch de hoofdpersoon…?

    Bye

    Comment door Pamela, June 8, 2009 om 2:16 pm
  • Eindelijk iemand gevonden, die de laatste prisonbreak aflevering net zo heeft beleefd als mij. :( snik, ben nog steeds verdrietig. Nooit gedacht dat een serie mij zo aan het huilen kon krijgen. Ik voelde het al aankomen toen al die personages zo zielig keken en ze allemaal het land uit moesten. Toen Sarah terwijl zij bloemen kocht lachte en tegen der kind zei dat ze naar papa gingen kreeg ik hoop, maar toen ik scofield nog steeds niet in beeld zag begonnen mijn ogen al te tranen, toen ze elkaar allemaal omhelsden wist ik het al en toen zijn grafsteen in beeld kwam brak ik. Zucht, zo jammer dat het zo moest eindigen, waarom was ‘en zij leefden nog lang en gelukkig’ niet goed genoeg. Hij had het verdiend! Dankzij zon einde kan ik niet met plezier terug kijken naar PB, maar met een traan…

    Comment door Rachel, June 8, 2009 om 6:33 pm
  • Yeah die gast kan gwn nie dood zijn. Naar mijn mening hebben die schrijvers dit gedaan om de kijkcijfers op te krikken maar dat zullen we binnekort weten zkr???

    Comment door lolly, June 10, 2009 om 6:48 pm
  • Ik voel je!!!

    Comment door jamievalerie, June 11, 2009 om 8:42 pm
  • Haha sorry ;) Idd stom einde, don’t even watch it!

    Comment door jamievalerie, June 11, 2009 om 8:43 pm
  • Waarschijnlijk is ie toch echt dood hoor.. Aan al het goede/leuke komt een eind! Wie weet gaan ze ooit wel door met z’n zoontje …?

    Comment door jamievalerie, June 11, 2009 om 8:43 pm
  • Hij is morsdood!

    Comment door rolf, June 13, 2009 om 8:07 pm
  • Ik heb gisteravond de laatste aflevering gekeken, en net The Final Break. De makers van Prison Break hebben al een paar keer laten weten in een interview dat er geen seizoen 5 meer komt. Heel erg zonde vind ik. Ik heb alle 4 de seizoenen gedownload, ze staan nu op mijn computer. Dan kan ik tenminste nog genieten van de mooie momenten van Michael. Ik hield het ook niet meer droog, toen ik zijn afschijdsfilmpje keek. Ik zou zo graag willen dat er nog een seizoen kwam!
    Jammer :’(

    T

    Comment door Tom, June 14, 2009 om 6:02 pm
  • I know, het is vreselijk! :(

    Comment door jamievalerie, June 14, 2009 om 9:56 pm
  • Het blijft kut, maar ik heb een Origami zwaan gemaakt. Als ik daarnaar kijk denk ik van; Hij heeft een mooi leven gehad, en hij had anders toch niet meer lang te leven gehad :’( Ik voel me zo kut, en iedereen blijft maar zeggen van; het is maar een serie, het is nep. Maar we kende Michael zo goed, het is tóch moeilijk om afscheid van hem te nemen. En het ergste is, vind ik, de makers hadden zelf de keus. Of hij in leven zou blijven, of niet. Ze kozen voor het laatste, wat ik heel erg jammer vind:( Wat ik trouwens nog niet gezegd heb; Mooie site!
    R.i.p. Michael Scofield, You’ll always be in our hearts! You’ve got style bro.
    T

    Comment door Tom, June 15, 2009 om 6:46 pm
  • oumaima

    Comment door Anonymous, June 22, 2009 om 4:21 pm
  • Haha ja het blijft een drama :p Leuk dat je m’n site mooi vindt, thanks!

    Comment door jamievalerie, June 22, 2009 om 6:50 pm
  • Your blog keeps getting better and better! Your older articles are not as good as newer ones you have a lot more creativity and originality now keep it up!

    Comment door Reseller Hosting, January 6, 2010 om 5:34 am
  • Zwijmel zwijmel zwijmel dat is de enige reactie!
    Ik heb het eerste seizoen gezien maar toen ben ik er mee gestopt dus ik zit er niet meer in!

    Fem

    Comment door Femke, May 5, 2010 om 1:10 pm
  • EnviroFILE methods. Best way to make cash online. No fees, no premium accounts. Check it out.http://www.efmethod.mfbiz.com

    Comment door EFMethod, May 13, 2010 om 6:09 am
  • Hij leeft weer!

    Comment door Mike, May 17, 2016 om 1:12 pm
  • Miss moet je de trailer van season 5 kijken x

    Comment door Anonymous, October 25, 2016 om 9:20 pm
  • Jeejh! Er komt een seizoen 5! In de trailer kan je zien dat Michael niet dood is! *vreugdedansje*

    Comment door Yenthe, January 8, 2017 om 11:56 pm
  • Maak je niet om Scofield. Hij leeft en er komt zelfs nog een seizoen 5. Dus ga er maar voor zitten. En hij houd niet van vrouwen maar van mannen.

    Comment door Fokko, January 7, 2018 om 5:22 pm